Love you like a love song - Chapter 17

Fan ta allt och alla. Varför måste MIN mamma dö? Varför just hon? Mina tårar rann, flera personer verkade märka men ingen frågade något. Det var inte bara jag som grät, flera stycken var aspackade och grät utan anledning. Jag började dricka. Alkohol. Jag drack minst 10 shots, sen satte jag mig i en soffa med en spritflaska och bara drack. Alkoholen skulle få bort min smärta.



JUSTIN'S PERSPEKTIV:
Melanie gick för en halvtimme sen för hennes telefon ringde, och hon har inte kommit tillbaka. Jag blev lite orolig, men hon kanske bara inte hittade oss? Jag gick ur den stora folkmassan som dansade runt och letade desperat efter Mel. Jag såg Cloe, så jag gick fram till henne, "Har du sett Melanie?" frågade jag. "Sorry, inte sen innan du kom med henne, hoppas du har kul!" sa hon glatt. Jag log mot henne och gick iväg. Jag skulle precis gå tillbaka till dom andra när jag såg Melanie i soffan, med en flaska sprit i handen. Jag gick snabbt fram till henne och ställde mig framför henne. 
"Melanie, mår du bra?" frågade jag osäkert. Hon lös upp när hon såg mig, hon ställde sig upp men vinglade till, jag tog emot henne så hon inte trillade, och frågade återigen samma sak.
"Wooops, jag.. jag mår asbra!" sa hon och började fnissa. Hon satte sig i soffan och drack en klunk. Jag tog flaskan ifrån henne. Det var bara en liten bit kvar, så hon hade druckit en hel del. "Juustiiinn, vad gör du?!" sa hon och ställde sig upp, men för snabbt, så hon flög in i mig.
"Ojoj" sa hon och skrattade högt. Hon drog flaskan ifrån mig och drack upp allting. Jag tog henne i armen och drog med henne ut genom bakvägen ut från festen.
"Mel, vad håller du på med?" frågade jag och suckade. Jag bryr mig verkligen om henne, jag vill inte att hon ska dricka, det kommer bara förstöra henne. "Jag vill.." hon hostade till, "-Jag vill gå till festen igen!" sa hon och stampade med fötterna. Man märkte på henne att hon var riktigt full. "Melanie, lyssna, vi måste gå hem, okej?" sa jag.
"Jag vill fan inte gå hem med dig, du bestämmer inte över mig. Jag hatar dig!" skrek hon och drog åt sig armen. Hon vinglade tillbaks in i lokalen, och det var ingen idé för mig att stoppa henne, jag fick gå och hämta Nico. Mel skulle säkert gå med på att gå hem med henne. Jag gick in till festen igen och letade efter Nico. Jag hittade henne inte nånstans. Varken Chaz, Ryan eller Nicole syntes till. Jag tittade runt och såg något jag inte gillade. Melanie, med en annan kille. Hon stog och strulade med honom. Jag kunde inte hjälpa att bli avundsjuk. Jag vet inte varför, jag vet inte om jag gillar henne på det sättet. Jag har känt henne i typ en vecka och ändå betyder hon så sjukt mycket för mig. Jag gick fram till Melanie och drog bort henne från killen, jag har ingen aning om vem han var, men han blängde bara på mig och gick iväg.
"Vafan gjorde du det för?!" Jag suckade. "Melanie, vi ska hem. Nu, inga men" sa jag och bärde upp henne i min famn. Hon la armarna om min hals och suckade högt. "Jag hatar dig" mumlade hon. Jag brydde mig inte om vad hon sa just nu, jag ville bara komma hem med henne så hon inte gör något dumt. På vägen ut tittade jag efter Chaz och dom andra, men ingen syntes till. Jag hade själv druckit lite, tillräckligt för att jag inte ska kunna köra, så jag fick gå hem med Melanie. Det var inte sådär jättelångt hem ändå. Hon hade däckat i min famn. Jag smekte hennes kind med tummen, så vacker..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mer :D den är grymt bra! :)

2011-07-07 @ 13:52:08
Postat av: Emelie

Åh, så himla grym!! :D

2011-07-07 @ 17:24:52
URL: http://emeliiieboren.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0