Love you like a love song - Chapter 14

Jag skulle precis dra upp fötterna men Justin hann före och drog ner mig i vattnet. "Vad var det där bra för?!" skrattade jag. Vi fortsatte med våra fjantiga lekar och tävlade om vem som kunde hålla andan längst, vem som kunde simma längst under vattnet och allt sånt. Efter ett tag joinade Nicole, Chaz och Ryan oss också, och vi alla hade allmänt kul.



Jag, Justin, Nicole, Chaz och Ryan var på väg till affären för att köpa godis och sånt. Justin parkerade och hoppade ur bilen. Vi gick in och tog en kundvagn eftersom vi säkert skulle köpa en hel massa. Jag satte mig i kundvagnen medans Justin körde runt mig och dom andra letade runt efter en massa gott. Det var ett par paparazzis utanför och några få här inne men dom störde oss inte så mycket. Ännu en gång råkade Justin köra in i hyllan när vi skulle svänga, vilket fick mig att börja asgarva så jag knappt kunde andas. Han har kört in i hyllorna typ 100 gånger nu. "Oops" sa Justin och ryckte på axlarna. "Dom här tar vi!" sa Chaz och slängde ner 4 chipspåsar i kundvagnen. Jag sträckte handen mot popcornpaketen och plockade ner 2 st. 

JUSTIN'S PERSPEKTIV:
Jag störde mig på att det var lite paparazzis här och där som fotade oss, men dom andra verkade inte bry sig så mycket så jag försökte att inte bry mig så mycket. Nicole, Chaz och Ryan sprang mot lösgodiset och började plocka. Jag styrde kundvagnen mot dom och självklart skulle jag krocka in i hyllan igen. Kungvagnen var så svår att svänga. "Asså vad händer?!" sa jag och Mel brast ut i skratt. "Går det bra för dig eller?" skrattade hon. Jag log mot henne och körde mot lösgodiset där Ryan och dom andra var. Nicole och Ryan plockade ner godis i godispåsen medans Chaz diskret försökte äta några godisbitar. Jag och Melanie tittade på varandra och brast ut i skratt.
"Chazman, vi såg dig!" skrattade jag. "Va, vadå, vad menar du va?" sa Chaz och stoppade ner handen i fickan som om ingenting hade hänt. "Försök inte" sa Melanie och skrattade fortfarande lite smått. Vi handlade klart och betalade i kassan. Tjejen i kassan blev chockad när hon såg att det var jag. Hon bad mig signera en ett papper åt hennes dotter och gav mig lite rabatt. Vi hjälpes åt att packa ner allt i påsarna och la ner påsarna i kundvagnen igen. Melanie satt fortfarande i kundvagnen för hon orkade inte resa sig upp, söt hon är. Vi gick mot utgången och direkt när vi kom ut dök det upp en massa paparazzis. Just nu önskade jag att jag hade med mig Kenny, men jag hade sagt att jag inte behövde honom för vi skulle bara stanna i området. Dom började ställa en massa frågor, speciellt om Melanie. Dom visste att Chaz, Ryan och Nicole var mina bästa vänner men dom visste inte vem Mel var. "Justin! Vem är tjejen?" "Är hon din flickvän?" "Justin! Vad ska ni göra?" "När träffades ni?" Vi började skynda oss på och Mel försökte täcka ansiktet med sina händer. Jag tog Mel's hand och hon hoppade ut ur kundvagnen. Jag tänkte precis gå och lämna tillbaka den men hon stoppade mig. "Det kanske är bättre om jag gör det, så du inte blir nertrampad eller något" sa hon och log. Jag log tacksamt tillbaka men jag sa att det var okej. "Jag följer med dig då" sa hon och tog ett grepp om kundvagnen. Vi lämnade tillbaka kundvagnen och gick tillbaka till bilen. Alla papparazis var sjukt jobbiga så jag la armen om Melanie och gick tillbaka mot bilen. Dom kommer säkert hitta på någon story om att det är något mellan oss nu men vi vet ju ändå sanningen. Vi hoppade in i bilen och körde iväg. Vi började babbla och skratta på som vanligt.

Jag parkerade bilen och vi hoppade ut och tog kassarna. Vi bärde in dom till Melaniie och la dom på köksbordet. Vi alla skulle sova över hos henne, sen imorgon ska vi på den där festen. Vi hällde upp allt i skålar och Nicole, Chaz och Ryan slängde sig över sofforna. Jag sprang och satte mig i fåtöljen som var ledig. En kort stund senare när vi hade satt på filmen  hade jag en sur Melanie framför mig. "Kan du bara.. resa dig upp lite, jag tror du satte dig på något" sa hon och jag såg hur det ryckte i hennes mungipa. "No way" sa jag och la händerna bakom huvudet och lutade mig mot ryggstödet. Hon skulle precis sätta sig på golvet när jag drog ner henne i mitt knä. "Inte ska du sitta på golvet!" sa jag. Hon log ett vackert léende och stoppade en godis i munnen. 
Filmen var sjukt läskigt, dock kunde jag inte låta bli att slänga några blickar på Melanie, hon var så vacker. Vi satt och kramade om varandra så fort det blev något läskigt och dom andra satt och kramade kuddar. Så fort någon hostade eller vi hörde något skrek vi till. När filmen äntligen var slut pustade vi alla ut. "Shit" mumlade Nicole. Jag skrattade till och tittade klockan på mobilen, 00:12. "Ska vi sova eller?" frågade jag och gäspade. Melanie mumlade något ohörbart och reste sig upp. Hon rättade till sin tröja och drack lite ur sin cola. Vi hade nästan ätit upp allt, hela bordet var grisigt och fullt med massa skräp. "Städar imorgon" sa Melanie och gjorde en gest med huvudet att vi skulle följa med henne upp. Nicole skulle ligga i hennes säng medans jag, Ryan och Chaz ska sova i gästrummet. Vi hade redan hämtat kläder och sånt, så vi bytte om och borstade tänderna. "Godnatt!" sa jag till Nicole och Melanie som precis lagt sig i sängen. "Gör inget dumt där inne nu" sa hon och blinkade mot mig. Jag skrattade och gick in till gästrummet. 
"Godnatt bro" sa Chaz och släckte lampan. 

tråkig del, i know. Men det är alltid tråkigt i början. Kommer bli bättre i promise!
Och angående uppdateringen, ska försöka skriva oftare men jag har inte tid eller så orkar jag helt enkelt inte. Imorgon ska jag upp vid 10 och åka till sjukhuset och röntga mig, orkar inte förklara varför hehe. Iallafall så ska jag försöka lägga in 2 kapitel imorgon!

Kommentarer
Postat av: Melina

Mer! :D

2011-07-06 @ 13:08:41
Postat av: Emelie

Nää, långt ifrån tråkig!! :D

2011-07-07 @ 03:27:02
URL: http://www.emeliiieboren.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0