Love you like a love song - Chapter 13

"Kan inte du sjunga något?" frågade jag för att avbryta tystnaden. "Va? Varför då?" sa han och skrattade till. "Finns ju inget bra på radio och inget roligt att prata om" sa jag och ryckte på axlarna. "Vad ska jag sjunga då?" frågade han. "Never say never" log jag stolt. Jag älskade den låten. Det var dessutom den enda låten jag kunde av honom.. 
Justin log mot mig och började sjunga. Jag rös till av hans röst, han träffade alla toner perfekt.



Idag var det fredag, så imorgon var det äntligen helg. Jag reste mig upp ur sängen och drog på mig en vit blus, svarta jeans och en grå stickad kofta. Jag borstade igenom håret, sminkade mig med mascara och gick ner till köket för att ta frukost. Jag fick syn på en lapp på bordet så jag gick fram och läste.
"Är hos mamma på sjukhuset hela dagen, du kan komma senare om du vill men annars får du gärna vara hemma. Mat finns i kylen /kram pappa"
Bra att han äntligen kunde ta ledigt från jobbet iallafall. Jag åt min frukost och borstade tänderna efter. Jag la pengar och nycklar i min väska och knöt mina skor. Det var varmt ute så jag struntade i jackan. Jag tänkte precis gå över till Nicole när jag såg Justin's Range Rover stå vid trottoaren. Jag log och låste ytterdörren. Jag sprang ner till bilen och öppnade dörren. "Tja!" sa han samt Nicole, Chaz och Ryan som satt i baksätet. Jag hoppade in i bilen och stängde dörren efter mig. Justin började köra mot skolan. 
"Vad gör du när vi är i skolan förresten?" frågade jag och tuggade på ett tuggummi. "Är hos mormor och morfar med mamma, eller går jag typ ut och gör något" log han. "Du har tur som slipper skolan" suckade jag. Dom andra instämde och Justin bara skrattade.

Han parkerade och vi sa hejdå och stack in till skolan. Lektionerna flöt på, Amber bitchblickade mig så fort hon fick syn på mig men konstigt nog gick hon aldrig fram till mig, hon sa inte ens något. Jag antar att jag har Justin att tacka för det. Jag tänkte åka till sjukhuset men det kanske var bättre att låta henne vara med pappa ensam nu när han äntligen har ledighet. Imorgon var det en fest hos Cloe i klassen som jag, Nicole, Ryan, Chaz och Justin ska gå på. Otur nog kommer Amber också, men vi alla kom överens om att inte slå henne, haha. Iallafall, just nu var jag, Nicole, Justin, Chaz och Ryan på stranden. Jag och Nicole låg och solade på våra handdukar medans dom andra var och fjantade sig i vattnet. 
Jag hade hörlurar i öronen och lyssnade på Justin's låtar, han var typ min nya idol nu. Jag satt djupt nersjunken i Justins vackra röst men avbröts av något blött mot min kropp. Justin hade satt sig på mig. Jag drog ur hörlurarna och tog av mig mina solglasögon. "Gå av! Jag är faktiskt sjuk." sa jag och fejkhostade. Han tittade konstigt på mig. "Om du inte har märkt så har jag fått världens jäkla bieberfever, så move!" sa jag och puttade ner honom från min mage. "Jaså?" skrattade han. Jag nickade och skrattade lite och tog på mig solglasögonen igen. 

Några minuter senare var vi alla i vattnet och fjantade oss. Jag och Justin tävlade om vem som kunde göra dom snyggaste dyken från bryggan medans dom andra lekte någon konstig lek varken jag eller Justin fattade något utav. Och jag måste verkligen säga att Justin såg väldigt sexig ut utan tröja. Jag hade svårt att slita blicken från honom ibland och självklart skulle han märka det och göra mig generad. Justin dök ner i vattnet och log stolt. "Slå den du!" sa han och skvätte vatten på mig. "Med nöje" log jag. Jag ställde mig vid kanten och dök. När jag kom upp till ytan skrattade jag åt Justin. "Äh, vi båda vinner" sa han och tog cyklopet som vi lagt på bryggan. Han dök under vattnet och tog tag i mina fötter. Även om jag visste att det var Justin blev jag jätteskrämd. Jag drog min fot ur hans grepp och började simma iväg. Han kom upp till ytan men dök snabbt ner igen. Jag började simma mot bryggan och sprang upp för stegen. 

"Men!" sa Justin när han kom upp till ytan ännu en gång. "Det är läskigt" sa jag satte mig på kanten av bryggan. Jag doppade ner fötterna i det ljumma vattnet. Justin skrattade och simmade mot mig. Jag skulle precis dra upp fötterna men Justin hann före och drog ner mig i vattnet. "Vad var det där bra för?!" skrattade jag. Vi fortsatte med våra fjantiga lekar och tävlade om vem som kunde hålla andan längst, vem som kunde simma längst under vattnet och allt sånt. Efter ett tag joinade Nicole, Chaz och Ryan oss också, och vi alla hade allmänt kul.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jag älskar din berättelse! Fortsätt, du är jätteduktig och sluta inte nu. Vi vill ha mer!!

2011-07-05 @ 08:53:23
Postat av: Anonym

jätte bra :) mer!

2011-07-05 @ 10:28:44
Postat av: Anonym

mer mer mer! :D

2011-07-05 @ 15:14:40
Postat av: Bettan<3

Jättebra!!<3

Meeeeeeeeeeeeeeeer!!

2011-07-05 @ 18:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0