Love me or let me go - Chapter 23

Hon har fått Justin, världens finaste, underbaraste, snällaste, roligaste, bästa kille att vända sig mot mig. Hon har hjärntvättat honom med sina jävla lögner. Allt detta för att Jasmine ska få sin vilja genom. Hon bryr sig inte om Justin eller honoms känslor, hon bryr sig endast om sig själv, ingen annan. Hon bara sårar folket omkring henne, och jag är jävligt trött på det. Detta måste få ett stopp. Jag måste bevisa för Justin att jag talar sanning.



Hela crewet satt i kafeterian och åt frukost. Det var någon konstig stämning mellan mig, Justin och Jasmine, men efter allt som har hänt är jag inte förvånad. Jasmine tittar på Justin hela tiden, och han ger henne några blickar då och då. Jag lägger armbågen på bordet och gömmer ansiktet med armen. 
"Okej, lyssna allihopa" säger Scooter plötsligt. Vi vänder våra huvuden mot honom och väntar på att han ska fortsätta.
"Som ni kanske vet är Cody Simpsons födelsedag idag, och eftersom den är här i London så tänkte vi gå på den. Vi är lediga från jobb hela dagen så ni får göra vad ni vill" säger han och jag slutar lyssna efter det. Jag sneglar åt Justin's håll och han möter min blick.
Jag tittar ner i min tallrik och suckar lågt för mig själv. 
"Är du klar?" frågar jag Carro och hon nickar och lägger besticken på tallriken. Vi skjuter in stolarna och tar hissen upp till hotellrummet. 
"Vad ska vi göra idag då?" frågar jag och slänger mig i sängen.
"Vi kan shoppa till festen, jag behöver någon ny klänning" flinar hon. Jag lyser upp och ler brett.
"Visst!" säger jag och reser mig upp. "Ska vi dra nu eller?" säger jag och går mot dörren.
"Yes" säger hon och tar på sig sina skor. Jag nickar och tar på mig mina egna. Vi går ut ur hotellet och tar Carros bil in till stan. Eftersom vi aldrig varit här förut har vi ingen aning om vad det finns för affärer.
Hon parkerar bilen och vi hoppar ur bilen. Vi går först till starbucks och köper en latte eftersom vi är rätt trötta. 
*

FRAMSPOLNING - I BILEN PÅ VÄG TILL FESTEN
Vi var nu på väg till Cody's födelsedagsfest och jag och Carro hade köpt klänningar förut. Jag hade en svart med svarta klackar med nitar på & hon en blå klänning med svarta klackar. Justin hade på sig svarta jeans, svarta supras och en svart tröja. Han var överdrivet snygg. Jasmine hade på sig någon rosa spetsklänning och om jag ska vara ärlig satt den inte alls snyggt på henne.
Vi är i olika bilar, jag, Justin, Jasmine och Carro är i en, och dom andra i andra bilar bakom oss. Det var rätt spänt mellan alla förutom mig och Carro som pratade på om allt möjligt.
När vi är framme kliver vi ur bilen och möts av en massa paparazzis. Vi går på röda mattan och posar lite innan vi går in.
Inne i lokalen är det en stor scen längst bort, en stor bar på sidan, några bord och stolar i hörnen och ett enormt dansgolv. Jag har träffat Cody en gång innan på någon gala jag gick på med Justin. 
"Demi!" säger någon bakom mig och jag vänder mig om. Jag ler stort.
"Grattis Cody!" säger jag och ler brett. 
Vi pratar en stund men sen måste han gå vidare. Jag och Carro går ut på dansgolvet och dansar, och hälsar på lite kändisar i några timmar och har allmänt kul. Jag har inte sett till varken Justin eller Jasmine under tider, men dom är väl och dansar någonstans. 
"Jag måste ta en paus, kommer snart" säger jag när jag känner att jag inte orkar dansa mer. Jag går till baren och beställer en cider. Jag dricker en klunk och tittar ut över folket på festen. Plötsligt ser jag någon bekant. Jasmine. Hon springer glatt till någon kille och kramar om honom.
Någon sekund senare står dom och grovhånglar. 
Jag måste hitta Justin, han behöver inte få se det det här, det skulle bara krossa honom ännu mer. Jag reser mig upp och precis när jag ska börja gå ser jag honom stå och titta på något. Jag följer hans blick och den stannar på Jasmine.
Han skakar på huvudet och backar några steg, sen springer han iväg. Jag springer efter och försöker hitta honom men det är för mycket folk.



Halvkonstigt kapitel, men måste ha något tråkigt för att komma till den bra delen ;D

btw, ni har blivit grymma på att kommentera! KÄRLEK TILL ER!11

Börjar skriva på nästa kapitel med en gång :)

Kommentarer
Postat av: emma

JAAA!!!! nu borde ju justin fatta att jasmine inte är så oskyldig!! :D

SKIT BRA!! ;)

2011-07-26 @ 21:23:17
Postat av: Lovisa

Åh gud! Sitter på helspänn och vänta på nästa chapter! Kanske kan du hinna skriva till nummer 25? :D

2011-07-26 @ 21:30:21
URL: http://lovisasvenssons.devote.se
Postat av: RT

Ohhh yeah baby...Nu kan Jasmine dra åt helvete, för jag hoppas Justin kommer tro på Demi i nästa kapitel eller något :) Aja skitbra och meeeeer :D

2011-07-26 @ 21:45:24
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-07-26 @ 22:01:45
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: matilda!

OMG! mer mer mer mer mer mer! Den där Jasmien kan dra åt helvete...!

2011-07-26 @ 22:09:02
URL: http://mynovels.blogg.se/
Postat av: My

yeees!!hoppas han skäms riktigt mycket nu!!;D han ska gå ner på sina bara knän och säga förlåt ;) sjukt bra!:) längtar mycket till nästa!

2011-07-26 @ 22:27:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0