Love me or let me go - Chapter 20

"Nej, du ljuger, Jasmine är inte sån.." säger han och biter sig hårt i läppen.
"Jag förstår att det är svårt att tro men det är sanningen, jag lovar" säger jag och precis när jag pratat klart öppnas dörren och in kommer Jasmine.
"Vafan gör du här?" frågar hon bitchigt och höjer på ögonbrynen.
"Jag har berättat allt för Justin"



Innan Jasmine har hunnit svara knackar det på dörren och Ryan sticker in huvudet.
"Vi åker till flygplatsen om en timme, get ready" flinar han.
"Got it Ryman" ler jag och han stänger dörren. Jag vänder mig om till Justin som tittar på Jasmine med tårfyllda ögon. 
"Hur kunde du Jasmine?" säger han besviket och lägger armarna i kors. 
"Vad har hon sagt till dig?" muttrar Jasmine och blänger på mig.
"Jag berättade allt Jasmine, att du utnyttjar honom, har hotat mig, och är otrogen" säger jag och sätter mig ner i soffan. 
"Va?! Justin, säg inte att du tror på henne?" utbrister Jasmine och Justin rycker på axlarna med en suck.
"Jag vet inte vad och vem jag ska tro på" säger han och sätter sig ner i soffan en liten bit från mig. 
"Du ska tro på mig, din egna flickvän!" säger Jasmine ilsket och sätter sig ner med en duns mellan oss.
Justin vrider på huvudet för att möta min blick. En tår rinner ner för hans kind. Han ser sorgset på mig och känner hur mina egna ögon blir tårfyllda av att se på honom såhär ledsen. Han reser sig upp och låser in sig på badrummet. 
"Fattar du vad du har gjort Jasmine?" säger jag och suckar högt. 
"Nej, fattar du vad DU har gjort? Du har förstårt vårat förhållande din bitch" muttrar hon.
"Du har sårat honom starkt, fattar du inte att han gillade dig? Och du har bara utnyttjat honom och dessutom varit otrogen mot honom. Hur kan du ens leva med dig själv? Hjärtlösa bitch" säger jag och hon fnyser åt mig. Jag går till badrumsdörren och knackar. 
"Justin, det är jag, snälla släpp in mig" säger jag och rycker lite i handtaget. "Jag vill bara prata" mumlar jag. 
Inget svar. Jag suckar och lägger mig ner i min säng och tar upp min laptop. Jag loggar in på twitter och går in på Justins sida. Jag ser att han har twittrat för bara några minuter sen. 
"It was all a lie for u" och "How could u do this to me?". Jag tar upp min mobil och smsar Carro att hon ska komma, jag vet faktiskt inte var hon är just nu. Jag går in på min sida och twittrar "Love u more than anything in the world & im here 4 u" och loggar ut. Jag går till min väska och packar ner mina kläder, smink, plattång och allt annat jag har med mig. När jag är klar kommer Carro, och inte förräns då märkte jag att Jasmine inte längre var i rummet. 
"Hej! Har du packat?" frågar hon och jag nickar. "Var är Justin?" 
"På badrummet. Jag berättade allt om Jasmine för honom och han är rätt upprörd" säger jag och suckar. 
"Stötte på Jasmine där nere, om blickar kunde döda alltså" säger Carro.
"Hon har varit otrogen mot Justin" mumlar jag och lägger ner laptopen i min väska.
"Va?!" utbrister Carro chockat och sätter sig ner i sin säng. Jag berättade för henne vad Jasmine hade sagt i telefonen. Plötsligt kommer Justin ut ur badrummet och han går raka vägen till sin egna väska och börjar packa ner sina saker. Hans ögon var söndergråtna och hans hår var ruffsigt.
Jag suckar för mig själv och släpper honom inte med blicken.


Kommentarer
Postat av: Melina

Skit bra ! :D

2011-07-26 @ 13:48:29
Postat av: Johanna

mer mer mer :D

2011-07-26 @ 14:06:06
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: joanna!

vilken grym uppdatering ni har!

började precis läsa den här novellen, och jag är helt förälskad. så himla bra. har suttit och läst om alla kapitel om och om igen , endast för att dom är så jäkla bra! snälla kan du inte lägga upp fler kapitel idag?

din blogg äger. keep going girl and be strong!

2011-07-26 @ 14:19:24
Postat av: Jasmine

Längtar tills nästa del kommer! :D:D

2011-07-26 @ 14:23:51
URL: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/
Postat av: Bieberlicious - Novellblogg om JB

MEEEEEEER! OMG loooove it!

2011-07-26 @ 14:40:34
URL: http://bieberlicious.blogg.se/
Postat av: nayara

merrrrrrr MErrrrrrrrrrrrrrrr MERRRRRRRRRRRRRRR

2011-07-26 @ 14:52:18
Postat av: emma

LOOOOVVEEEEEE ITTTTTTTT!!!! + att din uppdatering ÄGER!!!!!! ;)

2011-07-26 @ 15:38:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0