Love me or let me go - Chapter 14

"Okej, uhm" säger jag i micken och tittar ut över den enorma publiken.
"Jag har en enorm scenskräck, har alltid haft, och jag har aldrig uppträtt för någon, speciellt inte för såhär många. Men jag antar att jag måste komma över min scenskräck någon gång" säger jag och skrattar lite nervöst. "Hoppas ni gillar det" fortsätter jag och börjar spela på pianot.


Publikens applåder dånar mina öron.. Alla skriker och är helt galna. Jag säger "Tack" i micken och reser mig upp. Justin går mot mig med öppna armar och jag kramar om honom. 
"Visst var hon grym?!" skrek han i micken. Skriken blev högre och jag bara log. Jag tittade ner i marken någon sekund men höjde blicken mot publiken igen.
"Hon älskar att ge komplimanger, men hatar att ta emot, bara så så ni vet" skrattar Justin.
"Nejmen vi är klara här eller vad tycker ni?" undrar Justin med ett flin.
"NEEEEEJ! SJUNG BABY!" hör man typ hälften av publiken skrika. Jag skulle precis gå tillbaka när Justin drar tillbaka mig. "Vadå?" säger jag i micken för han skulle antagligen inte höra mig annars. 
"Nejnej, du stannar här älsklingen min" säger han och publikens skrik blev högrare än någonsin. Antagligen för att han kallade mig älskling. Jag himlar med ögonen och skakar på huvudet.
"Jodå" säger han och nickar. Jag suckar och ställer mig jämte dansarna eftersom jag inte vill sjunga mer, så jag kan lika väl dansa. Det är inte det att jag inte gillar att sjunga, men att sjunga framför så många var ett stort steg för mig, och jag känner bara inte för att sjunga ännu mer.
Danserna kan jag dessutom eftersom jag dansade till låten förut, så det var inga problem.

Oh woooah, oh woooooah, oh wooooah, oh.
You know you love me, I know you care,
you shout whenever and I'll be there.
You are my love, you are my heart
and we will never ever ever be apart.'

Are we an item? girl quit playing,

were just friends, what are you saying.
Said theres another, look right in my eyes,
my first love broke my heart for the first time.

And I was like

Baby, baby, baby oooooh,
like baby, baby, baby noooooooo,
like baby, baby, baby, ooooh.
Thought you'd always be mine, mine

Jag trodde aldrig att jag skulle våga sjunga framför så många människor som det var i denna arenan just nu, men ändå så gjorde jag det, och jag kunde inte känna mig mer stoltare. 
Någon timme senare satt vi i bilen på väg hem. Justin och Jasmine sitter och myser medans jag och Caroline snackar om dans. Jag måste erkänna att jag är sjuktavundsjuk av att se dom tillsammans, avundsjuk på att det där inte är jag som får känna Justins läppar mot sina varje dag. Jag suckar lite låg och försöker att inte tänka på det.
Efter en stund är vi framme vid hotellet och vi hoppar ur bilen. Vi åker hissen upp till vårat hotellrum och låser upp. Justin bär upp Jasmine i famnen och lägger henne i sängen. Hon lägger armarna om honom och jag känner avundsjukan bubbla i magen. Hon räcker ut tungan och flinar.
"Seriöst Jasmine?!" säger jag ilsket och Justin backar från Jasmine och tittar på mig förvånat.
"Jag har försökt att inte bry mig men jag orkar fan inte mer! Jag fattar att du vill se mig ledsen, men gör det på något annat sätt, använd förfan inte Justin för det! Jag vet inte hur du känner för honom, men det du håller på med är bara så sjukt lågt" säger jag och jag känner tårarna bränna bakom ögonlocken.

Jag blundar och försöker få mina ögon att sluta vattnat men det funkar inte, en tår rinner ner för min kind och jag torkar snabbt bort den och låser in mig på badrummet.
"Jasmine, vad var det där om?" säger Justin högt.
"Jag vet inte vad hon pratar om, jag lovar!" säger hon och jag kan höra paniken i hennes röst.
"Förklara" säger han och jag hör en dörr öppnas och sedan stängas.
"Demi, du kan komma ut, dom har gått" hör jag Carro säga och knackar på dörren. Jag låser upp och kastar mig i hennes famn och gråter ut. Hon tröstar mig och försöker få mig på bättre humör men det funkar inte. Jag älskar Justin så jävla mycket, och ingen förstår hur svårt detta är för mig, speciellt när Jasmine håller på som hon gör. Mina kinder svider efter alla tårar och jag blöter ner ansiktet med kallvatten och byter om till svarta hotpants och en I ♥ NY t-shirt. Jag la mig ner i sängen och en kort stund efter kommer Carro och sätter sig på sängkanten framför mig.
Hon öppnar munnen för att säga något men stänger den igen när hotelldörren öppnas. 
In kommer Jasmine och Justin som håller händer. Jasmine måste väl matat in en massa lögner i hans hjärna, så dom blivit sams igen. Justin går mot mig och kramar mig. 
"Jasmine berättade" säger han och släpper taget om mig. Jasmine lägger sig i honoms säng och en stund efter kommer Justin och lägger sig jämte med armen om henne. Okej, hon har ljugit för honom. Om han bara visste sanningen om henne skulle han lämna henne direkt. Men han kommer aldrig tro mig om jag berättade. Han skulle tro att jag ljög och kommer börja hata mig istället, och jag kan inte förlora Justin. Jag kan bara inte.
Alla har gått och lagt sig nu och har säkert somnat, förutom jag. Allt jag kan tänka på är Justin, Justin och Justin. Hans vackra ögon, hans söta näsa, hans urgulliga skratt, hans sexiga muskler, hans perfekta läppar.. 
"Jasmine" viskar jag. Inget svar. Bra, hon sover.
"Justin?" viskar jag. Inget svar där heller, så han sover också, bra.

JUSTINS PERSPEKTIV
Jag hör någon viska men är för trött för att bry mig, det var säkert Jasmine som ville något, men om hon ville säga något kan hon säga det imorgon. Jag hör steg och innan jag visste ordet av det känner jag någons andetag mot mitt öra.
"Om du bara visste hur mycket jag älskar dig" hör jag någon viska och jag känner ett par varma läppar pressas mot min kind. Jag hör direkt på rösten vem det är. 
Demi.

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer mer :D

2011-07-25 @ 01:57:40
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Oomg! Awesome! :O

2011-07-25 @ 10:25:51
URL: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/
Postat av: manal

OMG han sover inte

2011-07-25 @ 11:19:46
Postat av: Anonym

AS BRA!!!

2011-07-25 @ 11:27:03
Postat av: nayara

OMG längtar till nästa del

2011-07-25 @ 11:51:57
Postat av: Melina

Omg!!!!! Så jävla bra! :O <3

2011-07-25 @ 11:56:32
Postat av: Melina

OMG RIKTIGT BRA! :D

Som jag skrev på en annan blogg, jag älskar verkligen denna novellen. Den har bra story, bra författare, bra uppdatering och ja allt. Du skriver så sjukt bra och uppdateringen är lixom 100 poäng av 10!

Fortsätt så som du gör nu! :) <3

2011-07-25 @ 12:39:45
Postat av: Gabbi

riktigt hel sjukt grymt xd

2011-07-25 @ 16:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0