Love me or let me go - Chapter 18

(Jasmines perspektiv)
"Herregud" säger han och kramar mig ännu en gång. "Kom" säger han och leder mig till sängen. Han springer ut i badrummet och kommer tillbaka med en massa papper. Han torkar bort blodet och kysser mig mjukt på läpparna. Han försvinner ut i köket och jag ler stort för mig själv. Detta kommer förstöra deras vänskap totalt.


Jag har precis varit och handlat lite nödvändiga saker, så nu var jag på väg till hotellet igen.
"Demi!" hör jag en röst säga. Jag vänder mig om och får syn på Justin. Jag ler lite svagt men han ler inte tillbaka, utan har ett seriöst ansiktsuttryck.
"Hur kunde du?" säger han och ser sorgset på mig.
"Vadå?" frågar jag förvirrat. 
"Du slog henne, Demi. Du slog min flickvän. Jag trodde aldrig du skulle sjunka så lågt. Jag trodde aldrig att du, min bästa vän skulle slå till Jasmine. Så fel jag hade" säger han och suckar.
"Justi-" "Demi, hon har redan berättat allt. Jag förstår hur du känner, men håll känslorna inne, slå inte henne för det. Jasmine berättade allting för mig. Hon skulle bara vara snäll och säga förlåt till dig, men då slår du till henne och säger att hon inte förtjänar mig och kallar henne hora? Vad är det för stil Demi? Jag älskar dig, du är min bästa vän, men det här trodde jag aldrig om dig" säger han upprört och vänder sig om men jag tar snabbt tag i honoms arm.
"Kan du snälla låta mig förklara?!" säger jag och släpper honoms arm.
"Det finns inget att förklara, Demi. Be om ursäkt till Jasmine så kanske jag förlåter dig" mumlar han och tittar ner på sina skor och sedan upp igen. Jag möter hans blick och det räcker med att stirra in i honoms ögon för att fatta att han är sjukt besviken.
"Justin, det finns inget jag ska be om ursäkt för, inte till henne, om du låter mig förklara s-" börjar men återigen avbryter Justin mig.
"Hejdå" säger han och vänder sig om och börjar gå. Jag står som förstelad på trottoaren och tårarna brände bakom ögonlocken.

Jasmine har alltså ljugit för honom igen. Jag har varken kallat henne hora eller sagt att hon inte förtjänar Justin även om jag ville det. Jag måste få förklara för Justin, jag kan inte låta Jasmine hjärntvätta honom sådär mer. Jag måste berätta. Allting. Jag börjar springa mot hotellet och går in i lobbyn. Precis när jag ska svänga runt hörnet för att gå till hissen hör jag en bekant röst. Jasmine. 
"Jag vet baby, jag saknar dig också! Ja, men Justin är den kändaste i hela världen, förstår du hur mycket publicitet jag kommer få? Ja älskling, vi kommer bli rika! Ja, vi ses snart. Älskar dig loverboy, pusspuss!" säger hon och jag hör ett klickljud. Jag hör steg komma mot mig så jag backar en bit och precis när Jasmine rundar hörnet börjar jag gå. 
"Men hej! Har Justin skällt ut dig än?" frågar hon och ler stort. Jag ignorerar henne och går in i hissen.
Så Jasmine är otrogen mot Justin? Han förtjänar verkligen inte detta. Justin är världens finaste kille och han förtjänar bara det bästa av det bästa. Ingen billig slampa som utnyttjar honom för att bli mer känd, och dessutom är otrogen mot honom. Det är fan inte okej. Det är bara patetiskt av Jasmine. Justin ska iallafall få veta sanningen, han förtjänar den. 
Jag tar upp nyckeln ur väskan och låser upp dörren. Justin ligger i sängen och reagerar inte när jag går in, så han sover antagligen. Jag stänger dörren efter mig och går in och sätter mig på sängkanten.
Jag smeker hans kind lätt med mina fingrar och tar bort några hårstrån från hans ansikte. Jävla Jasmine. Hon har förstört allt. Hon har förstört min vänskap med den bästa killen i världen. Justin öppnar långsamt ögonen och suckar när han ser att det är jag. 
"Vad vill du?" säger han och sätter sig upp. 
"Jag ska säga det du förtjänar, sanningen, och du ska lyssna på varje ord jag har att säga" säger jag och tar hans hand.

Ganska många kapitel idag va? :3
Har sånt skrivhumör idag! ;o Kanske kommer ännu ett till senare, annars kommer det imorgon :) 
PUSS.

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-07-25 @ 22:45:41
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Gabbi

älskar novellen + uppdateringen :D

2011-07-25 @ 23:12:10
Postat av: Bieberlicious - Novellblogg om JB

NEEEEEEEEEJ! IDAAAAAAAG! Gud, jag ääälskar din blogg! Hittade den idag och suttit och läst alla dina noveller hela dan! Skriv meeeeeeeer!!!

2011-07-25 @ 23:15:18
Postat av: Melina

Omg skiiiiit bra! :OOOOOOO

2011-07-25 @ 23:42:32
Postat av: Jasmine

loooove it!

2011-07-26 @ 00:14:04
URL: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/
Postat av: emma

ååhh! gud vad spännade!! justin måste ju tro henne, och hon måste säga sanningen!!! om justin inte tror henne kommer jag seriöst dö!! ;o

2011-07-26 @ 00:45:40
Postat av: nayara

MERRRRRRRRRRRRR

2011-07-26 @ 10:01:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0