Love me or let me go - Chapter 17

Jag lägger mig ner i sängen jämte henne och lägger armen om henne. Om Jasmine skulle se detta skulle hon säkert mörda mig, men Demi gråter, och hon är min bästa vän. Jag måste iallafall på trösta henne. Jag älskar Demi, men jag gillar inte henne på det sättet. Tror jag..? Nej, jag har Jasmine, och henne gillar jag. På det sättet. Eller?

DEMIS PERSPEKTIV
Klockan var runt tre på dagen och jag och Carro hade precis varit ute och tittat runt lite i staden. Det var en otrolig fin stad det här. Det var en ganska konstig spänning mellan mig och Justin vid frukosten, och man såg att han försöket att inte hålla på för mycket med Jasmine framför mig, men dom är tillsammans, det är meningen att dom ska göra det. Jasmine vet jag inte vad det är för fel på henne, hon ger mig blickar hela tiden men jag orkar inte gå runt och vara ledsen över henne. 
Plötsligt svänger en bil in på parkeringen och jag ser att det är Jasmine. Hon stannar bilen framför mig och tittar konstigt på mig. Hon har en coca-cola i handen. Innan jag hann reagera kastade hon drickan på mig så jag fick dricka över mina kläder.

"Vafan är ditt problem Jasmine?!" skriker jag upprört. Hon öppnar bildörren och kliver ut. Hon ställer sig framför mig så hennes ansikte bara är några centimeter från mitt.
"Håll dig borta från Justin, fattar du? Jag trodde du hade fattat att han inte vill ha dig, han vill ha mig, bara mig, okej?" säger hon och ler ett fakeleende.
"Du bestämmer inte över mig, jag får gärna hänga med Justin om jag vill" säger jag och höjer på ögonbrynen.
"MEN AAH! Hörde du inte vad jag sa? Håll dig borta från honom! Han är min, fatta. Enda sen du berättade att du älskade honom där ute har han betett sig helt konstigt, och jag ska fan inte låta dig förstöra allt, speciellt inte nu när jag är såhär känd!" säger hon och ler så tänderna visas.
"Okej, så du är bara ute efter fame?" säger Carro ch lägger armarna i kors. "Famewhore" mumlar jag.
"Vafan kallade du mig?" säger hon och puttar mig hårt så jag trillar in i bilen bakom mig. 
"Ey!" säger Caroline och knuffar till Jasmine. "Lägg ner förfan" säger hon.
"Jag tänker inte sluta förrän den horan ger fan i Justin" säger Jasmine ilsket. Jag smäller till henne hårt i ansiktet och ser att det börjar rinna näsblod. Hon stirrar chockat på mig och lägger sin hand på näsan. Hon tittar på sina fingrar och när hon ser blodet tittar på mig med en mördarblick.
"DIN JÄVLA BITCH, VADFAN ÄR DET FÖR FEL PÅ DIG? GUD, VÄNTA DU BARA! DU SKA FÅ SE VAD JAG KOMMER GÖRA, DIN OCH JUSTINS VÄNSKAP KOMMER VARA SOM BORTBLÅST!" skriker hon och hoppar i bilen och åker iväg. Jag vänder mig om till Caroline och tittar osäkert på henne.
"Hon förtjänade det" säger hon. Jag nickar. Såklart hon förtjänade smällen, men jag är bara rädd för vad hon kommer säga till Justin. Han verkar ju tro på allt hon säger. 
"Jag kan inte låta henne utnyttja Justin.." mumlar jag och suckar.

JASMINES PERSPEKTIV
Jag spriner in i hotellet och tar hissen upp till vårat hotellrum. Nu jävlar ska hon få. Jag ställer mig utanför dörren och tvingar fram några tårar. Jag känner efter om blodet är kvar, och det är det. Jag knackar hastigt på och öppnar dörren. Justin ligger i sängen och när han får syn på mig reser han sig upp och springer till mig.
"Herregud Jasmine! Vad har hänt?" säger han panikslaget och torkar mina tårar. 
"Demi.. Hon.. Hon slog mig!" säger jag och slänger armarna om honom. Jag ler mot hans axel. Gud vilken grym skådespelare jag är.
"Skojar du? Varför skulle Demi göra något sånt?" säger han och släpper taget om mig.
"Jag gick för att säga förlåt för hur jag har betett mig mot henne, och att jag älskar dig och inte vill såra henne, och då bara hon slog till mig! Hon sa att jag var en hora och inte förtjänar dig" säger jag och flera tårar rinner nerför mina kinder. 
"Herregud" säger han och kramar mig ännu en gång. "Kom" säger han och leder mig till sängen. Han springer ut i badrummet och kommer tillbaka med en massa papper. Han torkar bort blodet och kysser mig mjukt på läpparna. Han försvinner ut i köket och jag ler stort för mig själv. Detta kommer förstöra deras vänskap totalt.

Kommentarer
Postat av: emma

åååhh!! vilken jävla bitch!! ;o

gud vad damp jag skulle få om jag var demi och justin faktiskt tror på jasmine!!

ivarjefall. sjukt bra!! :D

2011-07-25 @ 17:50:01
Postat av: Jasmine

Ooomg awesome !

2011-07-25 @ 17:58:32
URL: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/
Postat av: Melina

HATAR JASMINE :O

Asbra annars :) <3

2011-07-25 @ 18:25:23
Postat av: Gabbi

om Justin tror på Jasmine the bitch så är han inte värd Demi som vän!

2011-07-25 @ 18:46:22
Postat av: anna

AHHH! vill bara.... men mer jag är helt inne i novellen nu jag vet inte vad jag ska säga. I LOVE IT! omg... jag älskar den!..

2011-07-25 @ 20:14:51
Postat av: Johanna

mer mer !

2011-07-25 @ 22:42:44
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0