Love me or let me go - Chapter 15

Jag hör någon viska men är för trött för att bry mig, det var säkert Jasmine som ville något, men om hon ville säga något kan hon säga det imorgon. Jag hör steg och innan jag visste ordet av det känner jag någons andetag mot mitt öra.
"Om du bara visste hur mycket jag älskar dig" hör jag någon viska och jag känner ett par varma läppar pressas mot min kind. Jag hör direkt på rösten vem det är.
Demi.

"Demi, vakna" hör jag någon säga och skakar lite lätt på mig. Jag öppnar mina sömniga ögon och lyfter lätt på huvudet. Där står Justin, Jasmine och Carro fullt påklädda.
"Vad?" mumlar jag och lägger ner huvudet på kudden igen och blundar.
"Vi går ner till frukosten, crewet är redan där nere. Kom när du är klar" säger Justin och suckar. 
"Jag väntar på henne" säger Carro och Jasmine och Justin går ut och stänger dörren efter sig. Jag reser mig upp och byter om till svarta shorts, ett vitt linne, en beige magtröja och en röd halsduk. Jag tvättar av sminket från gårdagen och kletar på ny maskara. Jag borstar håret och tänderna och tar min väska. Jag och Carro tar hissen ner till kafeterian och möts av crewet som babblar glatt med varandra. Jasmine sitter i Justins knä och äter medans Justin sitter och pussar på henne. 
"Demi, försök att inte titta" säger hon lugnt och armkrokar mig och vi går och slår oss ner vid dom 2 lediga stolarna mittemot Jasmine och Justin. Jag börjar bre en macka och häller upp fanta i mitt glas. Jag vet inte varför dom har fanta till frukost men det är gott, så varför inte? Jag tar en tugga och gör allt för att försöka inte titta på Jasmine och Justin som sitter och myser. Varför kan inte det där vara jag? 
"Demi, mår du bra?" frågar Ryan plötsligt och resten blir tysta.
"Ehm, ja, vadårå?" frågar jag förvirrat och tar en klunk av min dricka.
"Du ser ledsen ut, och så är du rätt tyst, du brukar alltid vara hur pratglad som helst" säger han. Jag rycker på axlarna.
"Jag är rätt utmattad bara" ljuger jag och tar en tugga av min mackan. Jag märker att Justin tittar på mig när jag äter men när jag tittar upp tittar han snabbt på Jasmine istället. Justin sträcker sig efter mjölken och Jasmine flinar hånfullt åt mig. Jag skjuter ut stolen och springer snabbt ut ur hotellet. Jag hör Justin ropa efter mig men jag ignorerar det. Jag sätter mig ner på en bänk när jag sprungit en bit för att andas. Tårarna rinner för mina kinder och plötsligt kommer en massa paparazzis. Dom kommer framifrån, bakifrån, från vänster och höger. Jag torkar tårarna och blir bländad av dom jobbiga blixtrarna. 
"Snälla, låt mig vara" säger jag men dom vill inte lyssna utan fortsätter knäppa kort. Jag tar på mig mina solglasögon men inte ens dom hjälper. Blixtrarna går rakt igenom.
Jag hör min mobil ringa. Jag fiskar upp den ur fickan och det står "Justin<3" på skärmen. Jag trycker upptaget och lägger ner den i fickan igen.

Jag tränger mig fram genom alla paparazzis och springer så snabbt jag kan bort från dom. Jag springer tills mina ben inte orkar mer. Jag sätter mig ner i gräset och låter tårarna rinna. Jag vet inte hur länge jag satt där. 
"Demi?" hör jag en röst säga, och jag hör direkt vem det är.


DUN DUN DUNNNNNNNNNNN!

Ville bara säga TAAAAAAAAACK för alla fina ord! :D 
Ni fattar inte hur glad jag blir av dom :)<3

Kommentarer
Postat av: Gabbi

jag måste ha mer nuuuu :D 7kt bra asså ;o

2011-07-25 @ 16:22:53
Postat av: Johanna

MER MER :D

2011-07-25 @ 17:05:10
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Emelie

Neej, inte slut där ... nu måste jag leta upp nästa del direkt(bloglovin), kan inte vänta xD

2011-08-01 @ 04:01:32
URL: http://emeliiieboren.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0