Love me or let me go - Chapter 9

"Självklart sötnos, lets go!" säger hon och hånler mot mig, men det verkar dock inte Justin se.
"Ses sen Demi!" säger Justin och kramar mig snabbt innan han och Jasmine försvinner ut genom dörren. Jag suckar och lutar mig bakåt i fåtöljen. Vad fan ska jag göra?


"Demi! Vaknaaa!" hör jag en röst säga. Trött öppnar jag mina sömniga ögon och får syn på Caroline som står och flinar. 
"Frukost om 10 minuter, alla har ätit förutom du, jag, Jasmine och Justin, så du kanske borde gå upp? Vi ska ju vidare till Romänien sen också efter kvällens konsert" säger hon glatt. Jag nickar och reser mig upp ur sängen. Jag låser in mig på badrummet och tar en dusch, sedan tar jag på mig en blommig blus med ett svart band runt midjan, svarta jeans och ett par vita converse. Caroline sitter vid sin laptop och tittar runt på twitter. Jag ställer mig bakom henne.
"Jag är klar" ler jag. Hon stänger ner twitter och fäller ihop locket på laptopen. 
"Lets go then" säger hon och tar sin väska. Vi tar hissen ner till kafeterian och precis när jag går in ser jag Jasmine och Justin stå och kyssa varandra en bit bort. Jag kände hur det stack till i magen. Jag stog som förstelad och stirrade på dom. Fan, jävla Jasmine. Jag var rädd att det här skulle hända. Jag suckade och tittade ner i marken. Tårarna brände bakom ögonlocken.
"Demi, hur är det?" frågar Caroline och klappar lätt på min rygg. Hon vet om mina känslor för Justin.
"Ehm, aa.." säger jag och sliter blicken från dom. Jag och Caroline går och sätter sig vid ett bord. Justin och dom andra har betalat för frukost, så vi behöver inte betala någonting.
"Visste du om...?" säger jag lite tyst och nickar diskret åt Jasmine och Justin som nu står och pratar med varandra. 
"Nej, jag hade ingen aning" säger Caroline och rycker på axlarna. "Att han inte ser igenom den bitchen? Hela hon lyser ju falsk om sig" suckar hon. Jag nickar och börjar bre en macka. När jag tar en tugga ser jag i ögonvrån att Jasmine och Justin kommer mot oss. Jag vänder huvudet mot dom och min blick dras ner till deras ihoplänkade händer. Jag kände ännu ett stick i magen.
"Hej.." säger jag och ler lite mot Justin. Jasmine ignorerar jag totalt.
"Hey Demi" säger han och sätter sig ner bredvid mig. Jämte honom sätter sig Jasmine. 
"Så är ni.. tillsammans eller?" säger jag och sväljer hårt. Jag har lust att lägga mig på golvet och bara böla, men jag måste acceptera Justin's val. Trots att Jasmine är en självisk egoistisk bitch. 
"Japp! Det är vi" säger Jasmine och hånflinar mot mig när Justin sitter vänd mot mig. Något måste väl finnas i henne som får Justin att vilja vara med henne? Jag suckar tyst för mig själv och häller upp mjölk i mitt glas. Plötsligt känner jag en hand på mitt ben. Jag drar blicken mot handen och ser direkt att det är Justin's. Jag tittar upp på honom och ser att han sitter med en blick jag inte kan tyda. 
"Mår du bra?" frågar han och höjer lite på ögonbrynen. Jag nickar och tränger fram ett leende. Hur ont det än gör måste jag försöka lägga mina känslor åt sidan. Han nickar och drar bort handen. Han vänder sig mot Jasmine och börjar prata med henne. Jag tittar på Caroline som gör en äcklad min menat mot dom och jag börjar skratta men tystnar när Jasmine ger ifrån sig ett högt skratt. Jag vänder mig mot dom och ser att Justin sitter och försöker pricka brödbitar i hennes mun. Jag äter upp min macka och reser mig upp. Jag ger en blick mot Carro och hon förstår direkt. Hon reser sig upp och vi går bort mot hissen, bort från dom. Jag klarar inte av att se dom tillsammans. Killen jag tycker om med tjejen jag inte tål.

Kommentarer
Postat av: Anonym

ååhh!! Jag stör mig så mycket på jasmine!! Och lite justin, jag menar han brorde ju fatta!! Ivarjefall, skit bra var det kan inte vänta tills nästa:)

2011-07-23 @ 12:14:58
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-07-23 @ 13:31:44
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Gabbi

vilken biatch ;s älskar denna novellen ;D

2011-07-23 @ 19:57:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0