Love me or let me go - Chapter 7

"Told ya!" sa Justin och highfivade mig innan han vände sig om och börjar babbla med Jasmine igen. Jag suckar lågt. Justin vänder huvudet mot mig, jag mumlar inget och börjar återigen prata med Caroline. Vi tar en bild på oss och lägger ut på twitter.



Vi var nu i Spanien och hade precis tagit in på hotell. Under flygresan hade jag suttit med Caroline, och Justin hade suttit med Jasmine. Jag förstår inte grejen. Justin pratar knappt med mig, allt han gör är att prata med Jasmine. Jag antar att det är för dom inte har träffat varandra på typ ett halvår, men ändå. Jag kan inte låta bli att vara avundsjuk. 
"Vad tänker du på?" frågar Justin plötsligt. Jag har inte ens märkt att han gått in i rummet. 
"Va?" frågar jag förvirrat och tittar upp på honom. Jasmine var iallafall inte med honom, det var jag glad för. Äntligen har han tagit en liten paus från henne.
"Ersänn att du tänker på mig?" säger Justin och armbågar mig retsamt i armen. 
"Pffft, dream on Justin" säger jag och himlar med ögonen. Han skrattar och går till kylskåpet. 
Jag tittar ner i mitt knä och ler för mig själv. 

"Var är Jasmine då?" frågar jag Justin som precis satt sig ner jämte mig.
"Hon är i sitt hotellrum, jag ville vara med min bästa kompis lite. Xbox?" frågar han med ett flin. 
"Alltid!" säger jag glatt och reser mig upp och går mot xboxet. Typiskt Justin att alltid ha ett xbox på hotellrummet. Jag skrattar lite åt tanken och håller upp Call of duty; Black cops mot Justin. Han nickar och jag sätter i skivan i xboxet (heter det xboxet eller xboxen? o.o) Jag sätter mig i soffan bredvid Justin och får en spelkontroll av honom.

"Men vad fan Justin!" utbrister jag när Justin dödat min gubbe för den 20ionde gången. 
"Swaaaag!" säger han gör någon såkallad dans. Jag skrattar och slår honom löst på armen. 
"Ska bara på toa, rör INGENTING!" säger han och pausar. 
"Vad tror du om mig?" ler jag. Han ger mig en misstänksam blick innan han springer in på toan och jag hör hur toalocket lyfts upp. Jag passar på att pausa upp spelet och döda honom om och om igen. När jag hör att det spolas pausar jag spelet och lägger ner hans spelkontroll och låtsas som om ingenting har hänt.
"Äntligen!" säger jag och fakegäspar.
"Ha-ha, vad gjorde du?" frågar han och sätter sig i soffan och tar upp spelkontrollen.
"Jag? Ingenting" säger jag och ser på honom som om han är dum i huvudet.
"Jag vet att du gjorde nåt" flinar han. Jag skakade på huvudet och pausade upp spelet och vi fortsatte spela. 
"Justin!" hör jag någon ropa. Rösten var bekant, men jag kunde inte koppla till vem det var. 
"Åh, där är du! Hej Demi" säger Jasmine. Självklart var det Jasmine. Jag suckar och lägger ifrån mig spelkontrollen.
"Justiiiin, jag har tråkigt! Du bara lämnade mig i hotellrummet ju helt uttråkad" säger hon och skrattar. Herregud, måste han vara med dig hela tiden eller? 
"Demi, kan du akta dig?" frågar hon och drar i min arm. Jag suckar högt och reser mig upp.
"Varsågod" mumlar jag och går mot dörren. "Demi vänta!" säger Justin från soffan.
"Nej, du kan vara med Jasmine" säger jag och tränger fram ett leende innan jag stänger dörren och går ut ur hotellrummet. Jag går ut och sätter på en liten stentrappa en liten bit bort från hotellet. Det var knappt en trappa ens. Jag sitter och tittar på allt folk som går förbi tills Caroline kommer och sätter sig jämte mig. 
"Var har du varit?" frågar jag och granskar hennes kläder. Typiskt henne att alltid ha annorlunda kläder, men det älskade jag med henne, hon kan gå runt i en soppåse utan att bry om vad folk tycker. Nu hade hon på sig ett rosa linne, gröna shorts, gröna strumpor och lila skor. 
"Varit ute och joggat, tränat lite på danssteg och så, det sa jag ju till dig innan. Har du glömt det?" frågar hon och ler. 
"Ah juste" skrattar jag. 
"Varför sitter du här ute förresten?" frågar hon. 
"Jag satt och spelade xbox med Justin och hade kul tills Jasmine kom. Hon frågade om jag kunde akta mig så hon kunde sitta i soffan bredvid Justin. Nej, hon frågade inte ens. Hon tog det som en självklarighet att ajg skulle lyssna på henne och började dra i min arm" säger jag och suckar. 
"Seriöst?" frågar Caroline och höjer på ögonbrynen.
"Japp" mumlar jag och lägger händerna i knät. Hon suckar. 
"Snygga kläder förresten" säger jag och ler. 
"Jag kände mig för att vara en melon idag" säger hon och en stund efter brister vi ut i skratt. 


Kommentarer
Postat av: Sandra

Seriöööööööööst, MEEER! :D

2011-07-21 @ 19:21:39
Postat av: nayara

den är jättebra fy vad jasmine är elak

2011-07-21 @ 21:40:56
Postat av: Gabbi

awezome :D

2011-07-21 @ 21:50:09
Postat av: Johanna

mer :D

2011-07-21 @ 23:27:30
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Bettan<3

Jättebra!!

Meeeeeeeeeeeeeeeeer!!

2011-07-22 @ 00:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0