Love you like a love song - Chapter 11

"Händer det igen får du kvarsittning" sa hon och fortsatte skriva i sin bok. "Det var bara tre minuter herregud" mumlade jag och satte mig vid Chaz, Ryan och Nicole's bord. "Amber" viskade jag till dom. Lektionen flöt på som vanligt, jag försökte koncentera mig men mina tankar flöt bort till mamma.



Vi gick ner till matsalen och plockade åt oss mat på våra brickor. Vi började gå mot bordet vi alltid sitter vid när Amber dök upp framför mig och innan jag hade hunnit reagera hade hon tryckt upp brickan mot min tröja så jag hade mat över mig. Det blev tyst i matsalen men sedan började folk skratta. "VAFAN GÖR DU?!" skrek jag ilsket. "Ops, såg dig inte! Sorry" sa hon och ryckte på axlarna med ett hånflin på läpparna. "VADÅ SÅG MIG INTE? ÄR DU BLIND ELLER?" Jag puttade henne så hon nästan tappade balansen och trillade på golvet. "Men hallå?! Du kan fan inte bara putta mig sådär idiot!" skrek hon och slängde med sitt blonda hår. "Oj, förlåt låt mig gottgöra dig! Är du törstig?" sa jag och greppade snabbt tag om ett glas med mjölk i som stog på bordet bredvid mig och kastade det i ansiktet på henne. Jag var nästan rädd hur bitchig jag kan vara. Jag brukar inte alls vara elak, men med Amber kan jag inte hjälpa det, och jag tror inte jag är den enda som skulle reagera såhär. "Moore, Williams!" sa någon bakom mig. Jag vände mig om, och där stog ingen mindre än Mrs. Smith. Hon såg strängt på mig och Amber. "Ni kommer med mig!" sa hon och tog ett hårt grepp om min arm, nästan så jag fick ont. "Men släpp mig!" sa jag och ryckte åt mig armen. Jag var bara så irriterad just nu. Jag kunde höra massa jubel och applåder bakom oss när vi gick iväg.

"Melanie Moore, varför kastar du mjölk i Amber's ansikte?!" sa hon och drog ner oss på 2 stolar mittemot hennes skrivbord. "För hon tryckte upp matbrickan på min tröja" sa jag och pekade på maten. "Amber, varför gjorde du så?" frågade hon. "Jag råkade gå in i henne, det var inte meningen!" Jag skrattade till. "Vadå inte meningen?! Du gick rakt in i mig?" sa jag och höjde på ögonbrynen. Hon började snabbt protestera men Mrs. Smith avbröt oss, "Båda får kvarsittning en timme efter skolan, slutdiskuterat" sa hon och gick ut ur klassrummet. "Tack så mycket då!" sa hon och pillade med sin nagel som mer liknade en klo. "Antar att du skulle gått in i någon annan" suckade jag. "Whatever" sa hon och gick iväg.

Efter dom två sista lektionerna var skolan slut, för alla andra. "Asså jag ska döda den där Amber!" sa Ryan och bet på sin penna. "Det vill vi alla" skrattade jag. "Men vi ses senare" "Försök att inte slå Amber nu, Mel!" log Nicole. "Ska försöka!" sa jag och vinkade hejdå till dom. En kort stund efter att dom gått kom Amber in i rummet. Hon satte sig på stolen på andra sidan klassrummet. Vi sa ingenting utan bara stirrade ilsket mot varandra. Mrs. Smith kom in och ställde sig framme vid tavlan. "Jag måste iväg på möte, men ni ska stanna kvar till klockan 4 och till dess ska ni jobba i era mattehäften, uppfattat?" Vi nickade. "Bra" sa hon och gick stressat ut genom dörren. "Great, nu kommer jag missa min tid hos frisören" suckade hon. "Pratar du med mig eller är du dum i huvet och pratar med dig själv?" sa jag och drog upp ett tuggummipaket i min ficka. Jag stoppade in 2 bitar i min mun och la tillbaka tuggummipaketet i fickan igen. Amber bitchblickade mig och började fila sina naglar. Jag drog upp mina knän närmare mot min kropp och la mattehäftet mot låren och började jobba, jag hade ändå inget annat att göra. 

Jag satt koncentrerad i mitt mattehäfte när jag hörde någon knacka. Jag hoppade till av förvåning och tittade på Amber som satt förstelad med öppen mun med sina ögon riktade mot fönstret bakom mig. Jag vände mig om och såg.. Justin? Chaz, Ryan och Nicole dök upp bredvid honom. Jag öppnade fönstret och log, "Vad gör ni här?" undrade jag. "Hörde att du hade kvarsittning, så vi tänkte komma och rädda dig!" sa han glatt. Jag vände mig mot Amber som satt och stirrade, hennes ansiktsuttryck var oslagbar. "Justin.. Justin Bieber?!" utbrast hon. "Är du kompis med Melanie skithögen här?!" fortsatte hon. "Men håll käften" sa jag och öppnade fönstret helt så jag kunde hoppa ut. "Vi ses då Amber!" log jag. "Jag litar på dig att du inte berättat för eran lärare att hon sticker, okej?" sa Justin och flashade ett léende to die for. Hon nickade ivrigt.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

MER MER MER!! ÄLSKAR DEN! HAR LÄST OM ALLA DELARNA FLERA GÅNGER, DEN ÄR GRYM!!! MER MER MER!!! :)))

2011-07-03 @ 00:28:36
Postat av: Anonym

Meer!! <33

2011-07-03 @ 08:54:00
Postat av: Bettan<3

HAHAH Jag ÄLSKAR din novell!!

Meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer!!!

2011-07-03 @ 17:55:12
Postat av: Anonym

MEER :D

2011-07-03 @ 20:55:45
Postat av: michaela

snälla merrrrrrrrrrrrrrrrrra!!!!!!!!!!!!!! <333333



(L)

2011-07-03 @ 23:49:07
Postat av: Jasmine

Hoppas verkligen du ser det här!

Tack så grymt mycket för länken! :) Har kollat igenom din blogg nu och du skriver sjukt bra! Jag ska länka dig i min blogg också :D

Tack så hemskt mycket!

2011-07-04 @ 00:16:20
URL: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0