Love me or let me go - Chapter 26

Han sätter på xboxet och och ger mig en spelkontroll och vi börjar spela och ha kul precis som förut. "Du borde fokusera mer på spelet än på min mage" flinar Justin och kysser min kind.
"Ta på dig en tröja då" ler jag generat och slår han löst på armen.

NÄSTA MORGON - JASMINE'S PERSPEKTIV
Jag måste komma på ett sätt att förstöra för dom. Jag hade sett deras äckliga kyss igår på stranden, och no way att jag tänker låta Demi få Justin. Aldrig att jag låter henne vinna. Igår när jag kom tillbaka till hotellet hörde jag höga skratt från Justin's hotellrum, Demi's och Justins. När hon senare på kvällen kom in i sitt egna hade hon ett stort leende på läpparna. Usch, jag hatar att se henne såhär glad. 
Jag skakar bort tankarna och går ner till kafeterian där alla andra sitter. Jag slår mig ner vid ett bord och låtsas inte bry mig om Demi och Carro som sitter en bit bort. Undrar vart Justin är? Han kanske bara sover, eller är på en intervjuv. Aja. Jag brer en macka och häller upp mjölk i ett glas. 
"Demi!" ropar någon plötsligt. Jag vrider huvudet mot ingången och där kommer Justin gåendes. Jag testar att le mot honom men han ger mig bara en irriterad blick och går vidare till Demi. Urgh, jag måste få Justin att tro att jag har förändrats. 

DEMI'S PERSPEKTIV
Jag vänder mig om och ser Justin komma gåendes mot mig. Jag ler mot honom och han kysser mig snabbt på munnen så ingen ska se och tar en pommes från min tallrik. 
"Ey" säger jag och han drar ut en stol vid vårat bord och sätter sig ner.
"Whats up?" säger han och dricker en klunk vatten från mitt glas.
"Men! Ska du ta allt från mig eller?" flinar jag och höjer på ögonbrynen.
"Kanske" flinar han och dricker upp typ halva vattnet. Jag himlar med ögonen och fortsätter äta min frukost. 
"Vad ska du göra idag då? Har du intervjuver eller något menar jag?" säger jag och häller upp nytt vatten i glaset.
"Japp, två intervjuver, men dom är under eran dansträning, sen är det ju konsert ikväll" säger han och jag nickar. "Ska ni hålla erat förhållande hemligt förresten?" frågar Carro. Jag slänger en blick på Justin och han verkar fundera lite.
"Jag tror det. För din skull Demi, det kommer bli riktigt jobbigt för dig ifall vi skulle gå ut med oss" säger han och jag log åt hur han hade sagt 'oss'.
"Ja, jag har inte lust att bli dödad av dina fans än" säger jag och skrattar lite. Jag vet ju är mot Jasmine, med tanke på att det kom ut bilder från när dom höll händer, dom skickade dödshot och kallade henne alla möjliga saker, som hora, bitch, ful, slampa, slyna, ja, allt möjligt dom kunde komma på.
"Om dom skulle göra något mot dig är dom inte riktiga fans" säger han och tar en tugga av en macka.
Jag ler lite och äter upp min mat. Jag tittar upp på Justin och ser bakom honom att Jasmine kommer gåendes mot oss. 
"Inkommande" säger jag och suckar. Justin vänder sig om men vänder sig snabbt tillbaka igen med en irriterad blick. Carro suckar högt. 
"Hej tjejer, hej Justin" säger hon och ler svagt. Carro ställer sig upp och lägger händerna i midjan. 
"Att du ens har mage att hälsa på dom" säger hon och blänger på henne.
Jasmine bitchblickar henne, "whatever" säger hon och tittar på oss. 
"Vad vill du?" frågar jag och Justin tänkte precis ställa sig upp men jag la min hand över honoms och gav honom en menande blick. Han nickade lätt och jag ställde mig upp.
"Inget av dig iallafall, jag vill prata med Justin!" säger hon och blev plötsligt glad.
"Om han inte vill prata med dig då?" säger jag och flinar.
"Men käften, Justin, kan du komma lite?" säger hon och Justin skakar på huvudet med ett flin.
"Japp, du ser, han vill inte prata med dig" säger jag och rycker på axlarna.
"Men vem fan pratar med dig?!" säger hon irriterat.
"Du, just nu" flinar Carro och jag skrattar till och nickar. 
"Jag förstår inte hur du kan se något i henne" säger Jasmine till Justin och han tänker precis säga något men jag Carro avbryter honom.
"Antagligen har hon något som inte du har, eftersom han lämnade dig för henne. Du kan ju antingen stå kvar och bli nerslagen eller dra härifrån. Vilket blir det?" säger Carro och jag blir förvånad över hur kaxig hon lät. I like it. Jag ler åt Jasmine och hon får inte ut något ut ur hennes mun.
"MEN GAAAAH!" säger hon upprört och vänder på klacken.
"Highfive" säger jag och Carro ger mig en highfive. Justin skakar på huvudet och skrattar.

Kommentarer
Postat av: emma

haha, gud vad sköna tjejer. är btw fortfarande starkt imot jasmine.. :s

+ din novell är grym;)

2011-07-27 @ 01:31:38
Postat av: nayara

alla delar jätte jätte jätte braaaaaaaa

2011-07-27 @ 10:03:33
Postat av: Johanna

mer mer :d

2011-07-27 @ 10:09:53
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Melina

Asbra :)

2011-07-27 @ 11:42:59
Postat av: Bieberlicious - Novellblogg om JB

Haha grymt! Älskar sista bilden btw ;) I want moooore!

2011-07-27 @ 11:57:48
URL: http://bieberlicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0