Love me or let me go - Chapter 24

Jag reser mig upp och precis när jag ska börja gå ser jag honom stå och titta på något. Jag följer hans blick och den stannar på Jasmine. Han skakar på huvudet och backar några steg, sen springer han iväg. Jag springer efter och försöker hitta honom men det är för mycket folk.



JUSTINS PERSPEKTIV
Jag går ut på bryggan och stirrar ner i vattnet på min egna spegelbild. Tårar rinner nerför mina kinder. Jag känner mig så otroligt sviken. Jag suckar sparkar ner en sten i vattnet. Efter en stunds tänkande avbryter någon mina tankar.
"Justin" säger en röst bakom mig. Jag vrider på huvudet och ser Demi's vackra men oroliga ansikte. Hon går mot mig och lägger armarna om mig. Hon kramar mig hårt och jag besvarar kramen.
"Jag är så ledsen för att du fick se det där" mumlade hon mot min axel.
"Så du såg det?" suckar jag och kramar henne hårdare. Hon nickar.
"Jag tänkte gå till dig för att stoppa dig från att se henne, jag ville inte att du skulle blir mer krossad än vad du redan är, men det var försent, för du hade redan sett" säger hon.
Jag släpper taget om henne och kollar in i hennes bruna ögon.
"Allt du sa var sant, hon har utnyttjat mig och varit otrogen mot mig och behandlat dig som skit, eller hur? Jag var en idiot som inte trodde på dig. Du försökte bara hindra mig från att bli sårad, du brydde dig om mig men jag behandlade dig som skit" säger jag och suckar.
"Du sårade mig, du valde att tro på henne över mig trots att jag berättat allt för dig. Du trodde att jag hade ljugit för dig" säger hon och tittar ner i marken. 
"Förlåt Demi, jag vet inte hur jag tänkte. Jasmine fick mig att tro att det var du som hade ljugit, men det var hon hela tiden, snälla förlåt" säger jag och känner hur det rinner tårar för mina kinder.
Demi blir tårögd och en tår rinner ner och jag torkar bort den med tummen.
Hon ler och slänger armarna om min hals.
"Jag älskar dig även om du inte känner likadant, och jag kommer alltid bry mig om dig. Jag kommer aldrig göra något för att såra dig, och speciellt inte ljuga, det måste du förstå. Om jag ska förlåta dig, måste du lita på mig. Jag är din bästa vän Justin, du borde kunna lita på mig" snyftar hon. 
Jag kramar henne hårt innan jag släpper taget om henne. Jag studerar hennes vackra ansikte och lägger hennes ansikte mellan mina händer. 
"Jag älskar dig visst" säger jag och hennes läppar formar ett vackert leende.
Min blick dras ner till hennes läppar och jag biter mig löst i läppen. Jag närmar mitt ansikte mot hennes och mitt hjärta dunkar fortare för varje sekund som går.

När jag är bara några millimeter ifrån och tänker pressa mina läppar mot hennes hör jag en harkling. Fan.
Jag vrider på huvudet och får syn på.. Jasmine? 
"Justin?!" säger hon upprört och går fram till oss. Hon sliter bort mina händer från Demi och stirrar ilsket på oss båda.
"Vafan gör ni?" säger hon och jag höjer på ögonbrynen. Seriöst? 
"Fan bryr du dig för?" säger jag och tar Demi's hand. Jag ser i ögonvrån hur Demi tittar ner i marken och ler. 
"Varför är du arg på mig för? Det är ju hon som har ljugit för dig, och nu är du på väg att kyssa henne när du älskar MIG?" säger hon och lägger händerna i midjan.
"Nej Jasmine, DU ljög. Demi har pratat sanning hela tiden. Och jag älskar inte dig, inte längre. Du bryr dig bara om dig själv och till skillnad från dig så bryr sig Demi om mig" säger jag.
"Va?! Förstår du inte? Detta har varit hennes plan hela tiden! Nu har hon fått sin vilja genom, hon har fått dig! Det är fan jag som ska ha dig, inte den slampan!" säger Jasmine ilsket och blänger hårt på Demi. 
"Seriöst Jasmine?! Vi såg dig precis stå och hångla med någon kille där inne, och du tror fortfarande att du kan få tillbaka Justin?! Hitta någon kille som är lika hjärtlös som dig istället och sluta leka med Justins känslor!" säger Demi och jag flinar åt Jasmine.
"Jus-" "Prata aldrig med mig igen" avbryter jag henne och går förbi Jasmine med Demi jämte mig. 
"Jag känner inte för att gå tillbaka till festen igen" säger Demi och skrattar lite. Jag ler och instämmer. 
Vi går tills vi kommer till en stor strand där det inte finns något folk. Demi tar av sig sina klackar och går barfota i sanden med skorna i handen och jag gör samma sak. Vi lägger skorna i sanden och går och känner på vattnet. Det var rätt varmt faktiskt. Jag släpper hennes hand och går ut så vattnet når knäna. Jag vänder mig om och börjar skvätta vatten på Demi.
"Vafan gör du Justin?!" skrattar hon och skvätter tillbaka. Allt leder till ett stort vattenkrig och snart står vi i vattnet helt dyngsura. Vi springer upp till stranden igen och sätter oss i sanden. 
"Fryser du?" frågar jag när jag märker att Demi ryser. Hon nickar och ler lite.
Jag lyfter upp henne i mitt knä och lägger armarna om henne. Hon ler smått och lägger huvudet på min axel.
"Demi?" säger jag och hon lyfter upp huvudet för att möta min blick. "Ja?" säger hon.
Jag slickar mig om läpparna innan jag närmar mig henne och pressar mina läppar mot hennes. 
När jag kysser henne känns det rätt, liksom, det är som att känslor jag inte trodde fanns kommer fram. Vem försöker jag lura? Jag gillar henne.

Kommentarer
Postat av: Jasmine

grymt :D

2011-07-26 @ 22:23:21
URL: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/
Postat av: tuva

åhh ! :D älskar din novell & din uppdatering :d kollar typ va tredje timma och de e alltid ett nytt kapitel uppe (nästan) GILLAR'T STOORT ! (yyyy) gryyymt bra novell (:

2011-07-26 @ 22:32:33
Postat av: Bieberlicious - Novellblogg om JB

WIIIIIIIIIIIIE! :D Äntligen asså!!! :o Rätt åt Jasmine förresten ^^

2011-07-26 @ 22:34:45
URL: http://bieberlicious.blogg.se/
Postat av: emma

AWESOME!! äntligen fattar justin att det är demi som han gillar!! ;)

2011-07-26 @ 22:41:51
Postat av: Johanna

mer mer mer :D

2011-07-26 @ 22:51:15
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: matilda!

OMFG! Mer mer mer mer mer mer mer mer mer mer, dem är som gjorda för varandra! Jasmine kan gå och dö!

2011-07-26 @ 23:41:54
URL: http://mynovels.blogg.se/
Postat av: Melina

Så jävla bra! :O <3

2011-07-27 @ 00:01:41
Postat av: my

YEEEEEEEEEEEESS im happy!:D kan du göra en lång novell den här gången?:)

2011-07-27 @ 00:18:27
Postat av: Emelie

Åhh, äntligen! :D

2011-08-01 @ 04:49:57
URL: http://emeliiieboren.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0