Love me or let me go - Chapter 21

Jag berättade för henne vad Jasmine hade sagt i telefonen. Plötsligt kommer Justin ut ur badrummet och han går raka vägen till sin egna väska och börjar packa ner sina saker. Hans ögon var söndergråtna och hans hår var ruffsigt.
Jag suckar för mig själv och släpper honom inte med blicken.


(Vi låtsas att det är i flygplanet hehe)

PÅ FLYGPLANET PÅ VÄG TILL LONDON - JUSTINS PERSPEKTIV
Jag sneglar lite åt Demi's håll. Hon lutar sig mot sätet och stirrar in i sätet framför henne med hörlurar i öronen. Carro har däckat jämte henne, Kenny och mamma som sitter bredvid mig har också somnat. 
"Psst" säger någon plötsligt bakom mig. Jag vrider på huvudet och får syn på Jasmines huvud sticka ut genom sätet. Jag suckar högt. 
"Vad?" frågar jag ointressert. 
"Det Demi har sagt till dig är inte sant Justin. Fattar du inte vad hon har gjort? Hon gillar dig, så hon ljög ihop en historia för att få dig vända dig emot mig så att hon kan få dig istället för mig. Jag älskar dig Justin, och innerst inne vet jag att du fortfarande älskar mig" säger hon och ler svagt. 
Hon kanske har rätt? Demi har ljugit, jag vet ju att hon gillar mig. Men samtidigt vet jag att Demi aldrig skulle ljuga för mig, hon är inte sån. Hon är min bästa vän och jag känner henne väl för att veta att hon aldrig skulle göra så. Eller..?
Men Jasmine är inte heller personen som ljuger. Efter tiden jag har varit ensam med henne så verkar hon inte alls vara den personen. Åååh, vem fan ska jag tro på? Allt är bara för svårt. Om det Demi sa till mig är sant vill jag aldrig mer prata med Jasmine. 
"Jag måste få tänka" mumlar jag och pluggar in hörlurar i öronen. Jag sätter på Find your love av Drake och lutar mig bakåt. 
*
FRAMME I LONDON - DEMI'S PERSPEKTIV
Vi kliver in i den stora lobbyn och checkar in. Eftersom ingen vet vad som har hänt med Jasmine så har Scooter sagt att jag, Carro och Jasmine ska dela rum, för han tror att vi tjejer skulle ha kul tillsammans. Justin delar med Alfredo, Dan och några killar från danscrewet. Vi går in i våra hotellrum och jag och Carro paxar dom 2 största dubbelsängarna och Jasmine får en mindre säng i ett rum jämte. Hon suckar högt och går in i rummet och smäller igen dörren efter sig. Jag och Carro skrattar lite och sätter oss i sängen och sätter på tvn. Vi byter till MTV där en massa musikvideos är på. En låt som jag inte vet namnet på sätts på och jag och Carro tar fjärrkontrollen och låtsas att det är en mick och hoppar runt och sjunger högt. Vi dansar helt galet och skrattar och jag höjer ljudet. Jasmine får säkert damp nu, men det skiter jag i. Jag gör en dansrörelse och då får jag syn på Justin stå i dörröppningen och med ett litet leende på läpparna.. Men när han ser att jag tittar slutar han le och blir genast seriös. Jag sänker ljudet på musiken och möter hans blick.
"Demi, kan du komma lite?" säger han och går ut genom dörren. Jag rycker på axlarna och följer med honom ut. Han går in i sitt hotellrum och jag följer efter. Han låser dörren och sätter sig ner i soffan.
"Ville du något speciellt?" undrar jag. 
"Ehm, ja. Och jag vill att du säger sanningen hur ont det än gör för mig" säger han och jag känner nervösiteten komma krypandes.

Kommentarer
Postat av: nayara

merrrrrr merrrrrrrr MERRRRRRRRRRRRR

2011-07-26 @ 16:37:05
Postat av: matilda!

meeeeer meeeeer meeeeeeeer meeeeeeeeeeeeeeeeeeeer! men shit, snälla! mer, måste få veta, dööööööör annars!<3

2011-07-26 @ 16:49:17
URL: http://mynovels.blogg.se/
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-07-26 @ 17:09:03
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0