Love me or let me go - Chapter 16

Jag tränger mig fram genom alla paparazzis och springer så snabbt jag kan bort från dom. Jag springer tills mina ben inte orkar mer. Jag sätter mig ner i gräset och låter tårarna rinna. Jag vet inte hur länge jag satt där.
"Demi?" hör jag en röst säga, och jag hör direkt vem det är.


"Justin" mumlar jag tyst för mig själv och reser mig upp. Jag ställer mig framför honom och stirrar in i hans vackra bruna ögon. Jag får kämpa för att inte gråta. 
"Demi.." börjar Justin och ser sorgset på mig. Jag tittar ner på mina converse och känner något blött mot min kind. Great. Jag torkar snabbt tåren och tittar åt något annat håll. Justin lägger fingrarna på min haka och lyfter upp mitt huvud mot honoms. Jag tittar ner i marken men han lyfter upp huvudet igen och tvingar mig möta hans blick.
"Jag vill vara själv" mumlar jag och lägger armarna i kors. 
"Demi, säg inte att inget är fel för jag ser tydligt på dig att något är fel. Varför gråter du?" säger han. Jag skakar på huvudet.
"Ingen anledning" muttrar jag biter mig hårt i läppen.
"Sluta.. Jag klarar inte av att se dig såhär" säger han och tar min hand. 
Jag suckar högt. 
"Jag hörde dig igår" säger han och jag blir som förstelad. Har han hört vad jag sa..? Nej, han kan inte. Han sov. Om han hade varit vaken hade han svarat när jag sa hans namn. Nej, han kan inte ha hört mig. 
"Jus-" Mer hinner jag inte säga förrän jag blir avbruten av.. henne. Alltid ska hon förstöra.
"Justin! Där är du!" säger hon och joggar fram till Justin. Han ler lite svagt åt henne men jag kan se en glimt av besvikenhet i hans ögon. 
"Jasmine.. Jag behöver prata med henne ensam" säger han och tittar menat på Jasmine. Hon kollar konstigt på honom och sen på mig. 
"Varför vill du prata med henne?" säger hon och ger mig en snabb bitchblick.
"Bara gå iväg lite, jag kommer till dig sen" säger han och Jasmine suckar och ger honom en passionerad kyss innan hon går. Hon går in i min axel när hon går förbi och säger ett ett pipigt förlåt och går och sätter sig på en bänk en liten iväg bort.
"Demi, jag förstår att du är arg på Jasm-" Jag avbryter honom.
"Fattar du inte? Jag älskar dig. Jag älskar dig mer än någon nånsin kommer att göra. Du är allt jag tänker på. Vet du hur jävla svårt det är för mig att se er två tillsammans? Den där lilla bitchen gör allt för att göra mig avundsjuk om du inte sett det, när du tittar bort ger hon mig blickar. Jag vet att du inte gillar mig mer än som en vän men du måste förstå att jag inte orkar mer" säger jag och känner hur mina ögon börjar vattnas.

"Demi, jag älskar dig, det är bara det att.." 
"Att du inte är kär i mig" avslutar jag honoms mening. "Jag förstår, du är kär i Jasmine. Och jag måste acceptera det, för jag tänker inte förlora dig" säger jag och torkar mina tårar. Jag vänder mig om och börjar gå tillbaka till hotellet. Jag slänger en blick bakåt och ser att Justin inte har rört sig. Han står bara och tittar på mig. 

JUSTINS PERSPEKTIV
Vad hände precis? Är Demi kär i mig? Hur kunde jag vara så blind och inte sett det? Hon har ju alltid blivit ledsen när hon sett mig och Jasmine tillsammans. Jag suckar och sparkar iväg en sten. Jasmine kommer fram till mig i ett stort leende och kysser mig snabbt på munnen.
"Ska vi åka in till stan?" säger hon glatt och flätar in sina fingrar i mina.
"Inte nu, jag måste tillbaka till hotellet" säger jag och släpper hennes hand och börjar gå mot hotellet. 
När jag är framme kikar jag in i kafeterian men ingen av crewet är där. Dom måste gått upp till sina rum igen. Jag suckar högt och tar hissen till vårat rum. Jag öppnar dörren och ser att Demi ligger i sängen och gråter. Hon tittar upp på mig någon sekund men lägger ner sitt huvud på kudden igen. Jag lägger mig ner i sängen jämte henne och lägger armen om henne. Om Jasmine skulle se detta skulle hon säkert mörda mig, men Demi gråter, och hon är min bästa vän. Jag måste iallafall på trösta henne. Jag älskar Demi, men jag gillar inte henne på det sättet. Tror jag..? Nej, jag har Jasmine, och henne gillar jag. På det sättet. Eller?

Kommentarer
Postat av: emma

ååhh!! han kanske fattar att han faktiskt har känslor för henne!! yeyeyee! :D

sjukt bra! ;)

2011-07-25 @ 17:16:37
Postat av: Melina

Omg skiiiiiiiiiiiiit bra! :O

2011-07-25 @ 17:40:15
Postat av: Gabbi

Min favorit novell for sure! :D och novellen blir bättre eftersom du har en grym uppdatering osså :d

2011-07-25 @ 18:27:36
Postat av: Emelie

Åh vad spännande!!

2011-08-01 @ 04:05:37
URL: http://emeliiieboren.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0