My little sweetheart- Kapitel 8

on öppnade ytterdörren och kände en varm luft blåsa in. Hon vände sig mot mig.
- Hejdå Justin.
- Hejdå Gaby, Men får man ingen kram?, Frågade jag henne.
Han ställde sig på tå och gav mig en snabb kram. Jag kände en rysning som gick enda från torna och upp.
Hon vände sig om och började att gå hem.
Gaby’s perspektiv
Jag började att gå hem, Tänk att jag har kramat och varit hemma hos Justin Bieber!
oh my god! Men jag tänker inte berätta något till Michelle. Hon får säkert reda för eller senare av någon annan.
Efter en stund kom den där kyssen fram igen i huvet. Jag vet inte varför jag gjorde de. När jag kommer till skolan på måndag kommer säker alla att veta de.
Jag kände en kall vatten droppe vid min näsa och tittade upp. Det va molnigt och det såg ut som att det skulle börja ös regna när som helst.
Jag började att gå i snabbare takt. Det började regna mera och mera och det började bli kallare. Den varma vinden som blåste bak håret blev nu kallare och starkare.
Jag började gå i snabbare takt, Nu började ös regna det bara regna och regna. Jag börja springa mot huset medans jag tittade ner med huvet och handen över huvet.
- Perfect, mumla jag.
När jag va framme drog jag snabbt och mina nycklar ut väskan och öppnade dörren. Jag tog av mig mina genomblöta skor och gick mot vardags rummet.
Det var igen hemma. Jag gick upp på over våningen, tog torra kläder och gick mot duschen.
När jag väl hade duschat klart trippa jag ner med snabba steg till köket för att ta något att dricka.
Jag stod och bara glodde in i kyl skåpet och visste inte vad jag skulle ta.
Till slut tog jag ut mjölken och gick till skåpet för att hämta oboyen.
1,2,3,4,5..
- Vad håller jag på med ?, Sa jag tyst.
Jag tog oboyen med ett fast grepp och gick mot vardags rummet. Jag slängde mig i soffan och la på tv;en.
Efter att kollat på tve en stund hörde jag att ytterdörren öppnades.
- Hallå!, Ropade någon och jag visste direkt att det va mamma.
- Hej, ropade jag tillbaka.
Jag såg mamma Komma in i vardags rummet nästan lika blöt som jag.
- Har du tappat denna lappen?, frågade hon o gav mig en blöt lapp som nästan gick i bitar.
Jag tryckte på axlarna
- Jag vet inte.
Jag tog lappen och höll kvar den i handen.
- Eller kanske, Jag vet inte.
Jag gick upp mot mitt rum hem oboyen i ena handen och lappen i andra. Jag la oboyen på skrivbordet och satt mig på sängkanten.
Jag öppna lappen och börja läsa. Det stod ett nummer och sen ”call me xoxo Justin” Jag satt där på säng kanten och smila som ett fån.
Klockan va rätt mycket så jag visste inte om jag skulle ringa honom eller inte. O för sig tror jag inte att han sover än klockan är halv nio men han kanske inte orkar prata men en tjej nu. Jag tog tag i mobilen som låg på skrivbordet och tände den. Jag ville verkligen och jag visste också att Justin ville för annars skulle han inte lägga i en lapp i min väska. Jag tryckte i numret sakta men säkert och sen på den gröna luren.
Det gick bara en signal sen svara Justin.
-Samtal pågår-
- Hej!, Sa Justin glatt.
- Heej, förlåt att jag ringer så lång tid efter jag va hos dig men jag såg inte lappen fören nu. Sa jag
- Det gör inget, Sa han snällt.
- Men vad gör du, Frågade han.
- Inget bra sitter här på sängen och är ut tråkad.
- Haha, okej.
- Själv då ?
- Inget speciellt.
- Okej, sa jag.
Jag hörde mamma ropa där nere ifrån
- Telefon till dig Gaby.
- Du Justin jag kan inte prata mera vi hörs, Sa jag lite ledset.
- Okej, Men vi måste träffas okej?
- Ja, det måste vi!, Sa jag.
-Samtal slut-
Jag rusa ner för trappan och ner till vardags rummet där mamma va.
- Vem är det ? , mimade jag.
- Ashely, sa hon tyst
Ooh.. Om hon nu har fått reda på de med Justin! Då kommer hon att berätta de till Michelle. Eller, Hon gillar ju inte han så nä jag behöver inte oroa mig för att hon ska bry sig.
Jag sprang upp till rummet och slängde mig i sängen.
-Samtal Pågår-
- Hej Gaby, hörde jag i andra ändan.
- Hejsan!
- Idag är det fest i Dj’s ska du gå ?
- Ah, Jag vet inte ska du ?, frågade jag henne.
- Ja bara om du ska, annars har jag ingen att gå men, sa hon.
- Vänta ska bara fråga mamma.
jag gick ner och frågade mamma och sen kom upp igen.
- Ja jag fick!, Sa jag glatt.
- Okeej bra! Jag hämta dig med min bil om 40 minuter.
- Okej! Puss.
-Samtal slut-
Jag hade duschat när jag kom hem från Justin så jag behövde inte duscha.
Jag gick direkt till pattången och la igån den. Sen vände jag tillbaka till rummet för att hitta vad jag skulle ha på mig.
Det blev en enkel klänning som var i mörk blå färg Och några smycken.
Sen gick jag till palttången som var i badrummet och börja platta, Jag platta de extra noga för att jag skulle iväg.
Jag la på extra med smink och sen var jag färdig! Jag gick ner till mamma som kolla på något fitness program.
- Blir detta bra, och snurra runt.
- Ja! Jätte fint! och gav mig ett leende.
- Tack.
Jag gick till hallen för att välja vilka skor jag skulle ha på mig. Jag skulle ha någon med extra klack.
När jag hade provat nästan alla skor hitta jag dem som passa bäst!
Ett par svara klack skor jag hade köpt i New York när jag var där förra året.
Jag drog på mig min skin jacka och gick ut genom dörren.
- Jag går nu mamma.
- Ha det så kul! Men stanna inte för längde nu.
- Nej jag lovar.
- Och har du mobilen med dig så att jag kan ringa dig?
- Ja sucka jag.
Jag stängde igen dörren och börja gå mot Ashelys bils som redan va där.

Hon öppnade ytterdörren och kände en varm luft blåsa in. Hon vände sig mot mig.
- Hejdå Justin.
- Hejdå Gaby, Men får man ingen kram?, Frågade jag henne.
Han ställde sig på tå och gav mig en snabb kram. Jag kände en rysning som gick enda från torna och upp.
Hon vände sig om och började att gå hem.



Gaby’s perspektiv
Jag började att gå hem, Tänk att jag har kramat och varit hemma hos Justin Bieber!
oh my god! Men jag tänker inte berätta något till Michelle. Hon får säkert reda för eller senare av någon annan.
Efter en stund kom den där kyssen fram igen i huvet. Jag vet inte varför jag gjorde de. När jag kommer till skolan på måndag kommer säker alla att veta de.
Jag kände en kall vatten droppe vid min näsa och tittade upp. Det va molnigt och det såg ut som att det skulle börja ös regna när som helst.
Jag började att gå i snabbare takt. Det började regna mera och mera och det började bli kallare. Den varma vinden som blåste bak håret blev nu kallare och starkare.
Jag började gå i snabbare takt, Nu började ös regna det bara regna och regna. Jag börja springa mot huset medans jag tittade ner med huvet och handen över huvet.
- Perfect, mumla jag.
När jag va framme drog jag snabbt och mina nycklar ut väskan och öppnade dörren. Jag tog av mig mina genomblöta skor och gick mot vardags rummet.
Det var igen hemma. Jag gick upp på over våningen, tog torra kläder och gick mot duschen.
När jag väl hade duschat klart trippa jag ner med snabba steg till köket för att ta något att dricka.
Jag stod och bara glodde in i kyl skåpet och visste inte vad jag skulle ta.
Till slut tog jag ut mjölken och gick till skåpet för att hämta oboyen.
1,2,3,4,5..
- Vad håller jag på med ?, Sa jag tyst.
Jag tog oboyen med ett fast grepp och gick mot vardags rummet. Jag slängde mig i soffan och la på tv;en.
Efter att kollat på tve en stund hörde jag att ytterdörren öppnades.
- Hallå!, Ropade någon och jag visste direkt att det va mamma.
- Hej, ropade jag tillbaka.
Jag såg mamma Komma in i vardags rummet nästan lika blöt som jag.
- Har du tappat denna lappen?, frågade hon o gav mig en blöt lapp som nästan gick i bitar.
Jag tryckte på axlarna
- Jag vet inte.
Jag tog lappen och höll kvar den i handen.
- Eller kanske, Jag vet inte.
Jag gick upp mot mitt rum hem oboyen i ena handen och lappen i andra. Jag la oboyen på skrivbordet och satt mig på sängkanten.
Jag öppna lappen och börja läsa. Det stod ett nummer och sen ”call me xoxo Justin” Jag satt där på säng kanten och smila som ett fån.
Han måste ha lagt in lappen när han skulle hämta min väska, det va därför det tog så lång tid!
Klockan va rätt mycket så jag visste inte om jag skulle ringa honom eller inte. O för sig tror jag inte att han sover än klockan är halv nio men han kanske inte orkar prata men en tjej nu. Jag tog tag i mobilen som låg på skrivbordet och tände den. Jag ville verkligen och jag visste också att Justin ville för annars skulle han inte lägga i en lapp i min väska. Jag tryckte i numret sakta men säkert och sen på den gröna luren.
Det gick bara en signal sen svara Justin.
-Samtal pågår-
- Hej!, Sa Justin glatt.
- Heej, förlåt att jag ringer så lång tid efter jag va hos dig men jag såg inte lappen fören nu. Sa jag
- Det gör inget, Sa han snällt.
- Men vad gör du, Frågade han.
- Inget bra sitter här på sängen och är ut tråkad.
- Haha, okej.
- Själv då ?
- Inget speciellt.
- Okej, sa jag.
Jag hörde mamma ropa där nere ifrån
- Telefon till dig Gaby.
- Du Justin jag kan inte prata mera vi hörs, Sa jag lite ledset.
- Okej, Men vi måste träffas okej?
- Ja, det måste vi!, Sa jag.
-Samtal slut-
Jag rusa ner för trappan och ner till vardags rummet där mamma va.
- Vem är det ? , mimade jag.
- Ashely, sa hon tyst
Ooh.. Om hon nu har fått reda på de med Justin! Då kommer hon att berätta de till Michelle. Eller, Hon gillar ju inte han så nä jag behöver inte oroa mig för att hon ska bry sig.
Jag sprang upp till rummet och slängde mig i sängen.
-Samtal Pågår-
- Hej Gaby, hörde jag i andra ändan.
- Hejsan!
- Idag är det fest i Dj’s ska du gå ?
- Ah, Jag vet inte ska du ?, frågade jag henne.
- Ja bara om du ska, annars har jag ingen att gå men, sa hon.
- Vänta ska bara fråga mamma.
jag gick ner och frågade mamma och sen kom upp igen.
- Ja jag fick!, Sa jag glatt.
- Okeej bra! Jag hämta dig med min bil om 40 minuter.
- Okej! Puss.
-Samtal slut-
Jag hade duschat när jag kom hem från Justin så jag behövde inte duscha.
Jag gick direkt till pattången och la igån den. Sen vände jag tillbaka till rummet för att hitta vad jag skulle ha på mig.
Det blev en enkel klänning som var i mörk blå färg Och några smycken.




Sen gick jag till palttången som var i badrummet och börja platta, Jag platta de extra noga för att jag skulle iväg.
Jag la på extra med smink och sen var jag färdig! Jag gick ner till mamma som kolla på något fitness program.
- Blir detta bra, och snurra runt.
- Ja! Jätte fint! och gav mig ett leende.
- Tack.
Jag gick till hallen för att välja vilka skor jag skulle ha på mig. Jag skulle ha någon med extra klack.
När jag hade provat nästan alla skor hitta jag dem som passa bäst!
Ett par svara klack skor jag hade köpt i New York när jag var där förra året.


Jag drog på mig min skin jacka och gick ut genom dörren.
- Jag går nu mamma.
- Ha det så kul! Men stanna inte för längde nu.
- Nej jag lovar.
- Och har du mobilen med dig så att jag kan ringa dig?
- Ja sucka jag.
Jag stängde igen dörren och börja gå mot Ashelys bils som redan va där.



KOMMENTERA! :D annars blir det bara denna delen idag!

Komigen ni har blivit dåliga på att kommentera :/



Kommentarer
Postat av: cicca

SÅ JÄVLA BRAAAAAAAAA!



xoxo

2011-02-22 @ 11:33:01
URL: http://cicca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0