My little sweetheart- Kapitel 1

Denna novellen kommer att handla om Gaby Nilsson,17 år som går sitt första år i  high school. Hon är ett rätt så stort fan av Justin Bieber.Gaby flytta till Atlanta när hon va 6 år gammal från Sverige. Hon är de ända barnet i familjen och därför ofta får som hon vill.




Jag vakna snabbt av att mobilen på nattduks bordet pep till. Jag öppna ögonen och sträckte mig efter mobilen. Det va från Michelle en av mina bästa kompisar ”Hallå ,var är du vi börjar om 5 min! <3” Jag rusa upp ur sängen och börja små springa till toaletten.
Jag börja borta tänderna, la på mascara och solpuder. Efter att jag plattat färdigt mitt fula lockiga hår rusa jag mot min garderob, Plocka ut det första jag fick syn på. Ett svart linne, en brun sweatshirt och ett par jeans shorts.








Jag sprang ner till neder våningen och såg en lapp på bordet. ”Jag och pappa gick tidigare till jobbet så du får gå eller ta bussen till skolan. Hoppas att du inte kommer för sent! Puss och kram.”
Jag sket i frukosten och gick mot skorna. ”Vilka skor ska jag ta ?” tänkte jag för mig själv. 
Jag tog dom vita conversen utan att knyta och sprang ut genom dörren. Skol bussen hämtar elever 15 min innan skolan börjar så det va ingen chans att jag kunde ta bussen idag. Jag börja springa mot skolan, Min kondition har gått i botten sedan jag slutade på dansen. 

När jag väl kommit in i skolans korridor helt andfådd var ingen där. Jag sprang till mitt skåp och hämta mina Franska böcker och sen fortsatte att springa till sal 164 A. Ooo.. Jag va äntilgen framme! Jag öppna dörren sakta till Franska salen och där va helt tyst. Det brukade aldrig att vara så hära tys! Alla vände sig mot dörren när dom såg mig komma in. 
- Förlåt för att…
- Det gör inget sett dig bara ner på din plats.
Michelle hade passat en plats åt mig bredvid henne och Ashely. 
- Varför är du 15 minuter försenad ? Sa båda två i kör tyst.
- Ssshh, Jag berättar senare.

När lektionen va slut.

När klockan ringde ut så sprang alla eller ja rättare sagt alla böra knuffas för att alla ville ut på rast.
När jag ,Michelle och Ashely väl hade kommit ut ur salen börja dom genast babla i mun på varandra.
- Ja, Berätta ni Gaby varför du va 15 minuter sen ja Michelle med leende.
- jaaja, Okeej! Du vet att mamma och pappa alltid brukar väcka mig innan dom går till jobbet så att jag ska hinna till skolan?
- Ja mumla hon.
-  Men idag så gick dom tidigare till jobbet och dom väckte inte mig så jag vakna tack vara ditt sms.

-  Aaha, haha.
- Men OMG! Har ni sett den nya snyggingen i vår pararel klass ? Viskade Ashely.
- Neej, sa både jag och Michelle i kör.
- Han är skit snygg och han bor två hus från mig, Asså han är ny inflyttad.
- Men beskriv hur han ser ut, sa jag med ett stort leende.
- okeej, Han har.. DÄR ÄR HAN! Och peka åt det hållet Jag satt på.
Jag vände mig om och granska han med min blick…


 

Hoppas att ni gillar kapitel 1! :)

KOMMENTERA!

Kommentarer
Postat av: Erica

sv;

Visst.

Ska jag länka dej i ett inlägg och så gör du samma sak? :)

2011-02-19 @ 22:48:45
URL: http://justbieberstories.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker den verkar jätte bra!:)

2011-02-20 @ 09:53:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0