- Like A Skyscraper - Episode 9 - Love

För varje stöt som Alfredo la på Julia, blev jag surare och surare. Fast jag egentligen inte borde det. Jag har ju Selena, som jag älskar med hela mitt hjärta. Ändå så gnagde det irriterande i magen när jag hörde hur Alfredo flörtade med Julia. Dessutom så såg Julia inte ut att gilla det. Tvärtom, hon såg bara nervös och lite irriterad ut.


Selena påväg in i taxin


-Justin, du kan bara inte mena allvar!, skrek jag med tårar i ögonen.
-Förlåt! Jag känner bara inte samma sak längre! Förlåt Selena men vi kan väl vara kompisar?, svarade Justin förtvivlat.
-Vi får se, sa jag surt. Jag drar hem.

Med de orden gick jag fram till garderoben och drog ut alla mina kläder. Snabbt kastade jag ner de i väskan. Den jag skulle sakna allra mest var nog Julia (förutom Justin då). Klockan vara bara 8 på morgonen så jag vill inte väcka henne. Jag lämnade rummet och smällde igen dörren med en smäll och gick ut från hotellet. Jag vinkade in en taxi och bad den köra mot flygplatsen. Chauffören började köra. En sista gång tittade jag bak på hotellet och torkade bort mina tårar. Sen loggade jag in på twitter.



Men om Justin inte vill veta av mig mer så är det så han ska få det. Visserligen så sa han att han vill vara vänner. Men ändå.. Justin hade precis twittrat han också så jag kollade och började gråta ännu mera av hans ord.



Allting hände så snabbt att jag inte ens hade hunnit blinka innan Selena var borta. Tanken hade ju funnits där hela tiden ända sen vi kysstes. Men jag hade envist skjutit bort tanken och trott att jag inbillat mig. Men igår när Alfredo stötte på henne , så kunde jag inte annat än inse faktum. Jag är kär. Kär i Julia Barkley. Jag bestämde mig för att ringa henne, och se om jag kunde komma över.

-Uhmm, hallå?, svarade Julia sömnigt.
-Hej Julia.. Det är jag Justin, sa jag och log även fast hon inte direkt kunde se mig.

-JUSTIN?!, skrek jag och flög upp ur sängen.
-Ehh, ja?
-Förlåt, jag blev bara förvånad. Du brukar faktiskt inte ringa runt åtta på morgonen, sa jag och skrattade.
-Haha nej, skrattade han stelt. Men kan jag komma över? Måste snacka om en grej.
-Visst, svarade jag.
-Kommer om fem minuter.

Me de orden la han på luren. Snabbt sprang jag fram till spegeln och granskade mitt utseénde. Mitt hår hängde i sina naturliga lockar och var såklart lite ruffsigt. Min pyjamas bestod av ett linne som går ner till naveln och ett par herrpyjamas byxor som var alldeles för stora och släpade i marken när jag gick. Jag hoppade till av att det knackade hårt på dörren. Sekunden efter var Justin insläppt på mitt rum.

-Snyggt, sa Justin och flinade mot mina pyjamasbyxor.
-Jag visste väl inte att du skulle komma heller, muttrade jag och satte mig i soffan.

Justin satte sig bredvid och suckade. Han kliade sig nervöst i nacken och sneglade på mig med sina vackra bruna ögon. De ögonen skulle jag kunna sitta och stirra på, i minst 100 år utan att tröttna det minsta. Hans ögon var den bästa delen med hans utseénde. Sen såklart hans silkeslena hår och de perfekta magrutorna som prydde hans vackra mage. Man brukar inte säga att killar är vackra, men Justin är vacker. Jättevacker. Tillslut - efter vad som kändes som en evighet - öppnade han munnen.

-Jag vet inte hur jag ska börja men.. Selena har liksom åkt hem, sa han och granskade mig för att se min reaktion.

Jag ryckte såklart till och kollade på honom, i tecken på att han skulle börja garva och säga att jag har blivit lurad. Men han verkade helt seriöst.

-Va? Men varför då? Har ni bråkat?, frågade jag.
-Jag gjorde slut..
-VA?! seriöst?, utbrast jag förvånat. Varför?
-För jag gillar en annan, mumlade Justin tyst.

Great. Nu ska han bli tillsammans med ännu en tjej framför näsan på mig och ta hennes oskuld också. Jag suckade ljudlöst och tittade på honom.

-Vem då?

Frågan bara ploppade ut ur munnen på mig. Jag hade inte tänkt säga det där alls. Egentligen borde jag sagt något som "-Jaha stackars Selena". Men det enda som kommer ut ur min stora käft är "-Vem då?". Justin tvekade ett långt tag men öppnade sedan munnen.

-Dig.
-Mig? Men va? Du älskade ju Selena. Ni gullade ju jämt med varandra. Och du tog ju hennes oskuld och allt det där, sa jag och kollade oförstående på honom.
-Jag var osäker på mig själv, började Justin. Ända sen den där gången då jag kysste dig så har tanken funnits där hela tiden. Men jag var envis och ville inte inse det faktum att jag är kär i dig. Men när Alfredo började med sina stötar så insåg jag att jag verkligen är kär i dig.
-Du.. Kär.. I mig?, sa jag drog nervöst handen genom mitt hår.
-Ja Julia. Jag är kär i dig.
______________________________________________________________________________________
Vad händer?! KOMMENTERA ! Del skriven av mig (Nellah)
Xx/Nellah<3


Kommentarer
Postat av: Lovisa♥

OMG vilken dramatik;) bästa kapitlet hittills:D♥♥

2011-12-04 @ 08:23:16
URL: http://mystorysaboutes.blogg.se/
Postat av: mileycryusandjustinbieber-freak

meeer! :D älskar novellen!:DD

2011-12-04 @ 09:14:52
Postat av: Cherry

Verkligen underbart bra :D ♥♥

2011-12-04 @ 18:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0