- Like A Skyscraper - Episode 16 - iPhone

-I will, hon flinade och kramade om mig.
-Vi ses sen, och Julia, sminka över det där sugmärket, ni kan ha det här snacket med mig, men inte resten av världen.



PiiiiipP! PiiiiipP! Irriterat drämde jag till väcklarklockan med handen och satte mig upp. Suck. Idag ska vi till Grekland. Jag tittade mot platsen Justin borde ligga på, men det var tomt.

-Hey shawty, utbrast Justin.
-Herregud, sa jag skrämt och vände mig om.

Där stod han. Med en vit handuk runt midjan och vattendroppar som rann ner över hans ansikte och magrutor. Han gjorde en haiflip fast det egentligen inte behövdes
.
-Du vet väl att du inte behöver göra hairflips längre?, sa jag och gick fram till min garderob.
-Gammal vana, mumlade Justin. Jag drar över till mig och klär mig så jag kommer snart, avslutade han och smög ut genom dörren.

Han vill väl antagligen inte att någon ska se honom. Jag skrattade och drog på mig ett linne och ett par shorts. Dörren flög upp och in kom Alfredo.

-Snälla kan du inte bli min jag gillar ju dig så jävla mycket så det är inte sant!, flinade han och kom fram till mig.
-NEJ! UT! Jag vill inte, fräste jag och puttade till honom.
-MEN JUSTIN ÄR INTE VÄRD DIG!, sa han och försökte kyssa mig.

Jag vände ilsket bort huvudet så att han pussade mig på kinden istället. Dörren flög upp ännu en gång och där stod nu en förbannad Justin. Jag har nog aldrig sett honom så förbannad innan.

-MEN SLÄPP HENNE DIN JÄVLA IDIOT! ÄR DU DUM! röt han och drog bort mig från alfredo, men alfredo, dum som han är drog tillbaka mig och började smeka mig kropp. Paniken kom.
-SLÄPP MIG! skrek jag.
-SLÄPP HENNE! skrek Justin, när Afredo inte lyssnade puttade han bort honom hårt från mig. Då hände det, Alfredo slog till Justin och han slåg tillbaka, hårdare än Alfredo.
-DU RÖR ALDRIG MER MIN FLICKVÄN! FATTAR DU DET!!? röt han så ursinnigt att jag ryckte till.
-Du äger henne inte, och en dag så kommer hon hamna i säng med mig, Justin slog till honom ytterligare än gång innan han hårt och våldsamt knuffade ut Alfredo ur rummet.
-Mår du bra Julia?, frågade Justin och kramade om mig.
-Jag mår bara fint men det är värre med dig, sa jag och sa åt honom att kolla i spegeln.

Han gick fram till spegeln och ryckte till. En rejäl blåtira som var helt lilablå prydde hans högra sida av ansiktet.

-Herregud, alla kommer undra!, utbrast han och lutade sig närmare spegeln.
-Se inte så ledsen ut, du försvarade ju bara din flickvän, mumlade jag och ställde mig bakom honom.
-Men ingen får veta att du är min flickvän det måste vara hemligt, muttrade Justin. Iallafall ett tag till.
-Mm, men du kan väl säga att en hater slog till dig eller något sådant, svarade jag och kramade honom bakifrån.
-Japp, men sen tänker jag berätta sanningen och få Alfredo härifrån, sa han och pussade mig på kinden. Skynda dig nu vi måste gå ner till de andra. De väntar säkert.

****
Planet lyfte och vi fick knäppa upp våra säkerhetsbälten igen. Vi åkte i Justins privata flygplan. Dels för att ingen skulle se hans blåtira och dels för att han inte orkar med alla skrikande fans klockan 4 på morgonen. Jag suckade lite och satte in mina vita iphone hörlurar i öronen. Chris Medina - What Are Words började precis. Jag lutade mig mot Justins axel och slappnade av. Han höll på med sin iPhone, han låste telefonen och en bild på mig prydde skärmen.

-Var fick du tag på den bilden?!, utbrast jag och tog ut mina hörlurar.
-Jag hittade den på facebook så jag sparade den för du är så gullig där, svarade han och kysste mig.
-Men tänk så tappar du din mobil någon gång då?, sa jag och satte mig upp.
-Äsch det gör han inte, sa Kenny bakom oss. Killen är besatt av sin iPhone.

Jag skrattade åt Justins sura ansikte och vände mig om för att highfiva Kenny.

-Haha, klockren, sa jag och flinade.
-Haha, superkul, muttrade Justin surt.
-Aww, du är söt när du är arg, sa jag och pussade honom på munnen.
-Jag är inte arg, bara sur, sa han och la ner sin iPhone i fickan.
________________________________________________________________________________
Sådär ja! Del av mig (Nellah) och Matilda. KOMMENTERA
Xx/Nellah och Matti <3

Kommentarer
Postat av: Elwira

Åzm åzm åzM!



jätte bra är den

längtar redan te nästa :)

Postat av: Felizia

Asså jag älskar den här novellen! :)

2011-12-18 @ 02:19:47
URL: http://onlyfellie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jätte bra!

P.S Har lagt till er nu:D

2011-12-18 @ 07:47:27
Postat av: Lovisa♥

Jätte bra!

P.S Har lagt till er nu:D glömde skicka namn på den innan

2011-12-18 @ 07:48:20
URL: http://mystorysaboutes.blogg.se/
Postat av: Ronja

Mooooore!<3

2011-12-18 @ 08:06:55
Postat av: mileycryusandjustinbieber-freak

jättebra!!! :D

2011-12-18 @ 08:20:33
Postat av: Johanna

mer :)

2011-12-18 @ 14:08:56
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0