Love me or let me go - Chapter 60

Vi fortsätter gå och precis när vi rundar hörnet kommer Jasmine gåendes mot oss men med huvudet vänt neråt. Jag sucker högt och hon lyfter upp huvudet och möter min blick.


Jasmine kommer mot oss och rycker loss Justin från mig. Hon drar honom en liten bit från mig och ställer sig framför honom med armarna i kors. 
"Vad händer med oss då?" säger hon tyst och slänger en blick åt mig och jag är säker på att hon vill att jag ska höra exakt vad dom snackar om. Det är nu Jasmine kommer komma med massa lögner för att försöka splittra oss ännu en gång, men denna gången ska hon inte lyckas. 
"Vilket oss?" suckar Justin och Jasmine himlar med ögonen som om det är världens självklaraste sak.
"Ja men.. Du vet, efter att Demi åkte så.." säger hon och smeker hans mage med sina händer. Han rycker bort hennes händer och backar ett steg.
"Så vad? Jag dissade dig och sa att jag aldrig ville prata med dig mer för all skit du gjort, men du är för trög för att fatta det, eller hur?" säger Justin och jag ger ifrån mig ett högt skratt. 



Jasmine blänger hårt åt mig och jag tar handen över munnen för att kväva mitt skratt och tittar andra hållet.
"Fine, om du inte ska berätta det, berättar jag!" säger Jasmine och ställer sig framför mig istället. Jag tar bort handen och flinar åt henne med höjda ögonbryn.
"Vad har du på hjärtat?" säger jag och hon lägger armarna i kors. Hon slänger en blick åt Justin och tillbaka på mig. Jag tittar på Justin som rycker på axlarna och går fram till mig. Han lägger armen runt min midja och flätar in sina fingrar i mina och vi väntar på att Jasmine ska säga något, men hennes blick har fastnat vid våra händer. Hon skakar på huvudet och tittar upp på oss.
"Justin, du kan vara en bra pojkvän och berätta, eller så är du för feg och låter mig göra det" säger Jasmine och ler. Jag tittar upp på Justin som ser allmänt förvirrad ut.
"Jag vet inte ens vad du pratar om?" säger Justin och höjer på ögonbrynen. Jasmine ger ifrån sig ett irriterat stön och drar bort mig från Justin. 
"Vi kommer snart" säger Jasmine till Justin innan hon drar med mig in på sitt rum. Hon knuffar ner mig i soffan och ställer sig framför mig.
"Men vad?!" säger jag irriterat och hon får ett flin på ansiktet.
"Okej, eftersom Justin inte vill berätta, så berättar jag. När du och Pauly hade kyssts så blev Justin förkrossad och sprang in i mig. Jag förklarade för honom vilken idiot du är och han förtjänar någon bättre. Jag kramade honom, och från den stunden blev vi sams. När du hade åkt, blev han hur glad som helst och han berättade hur han hade enorma känslor för mig men har inte vågat berätta eftersom du alltid är i närheten. Hur som helst kysste han mig" säger Jasmine och jag fnyser högt.
"Så varför åkte han tillbaka till mig då?" säger jag och höjer på ögonbrynen. Hon sätter sig jämte mig och tittar på mig som om jag är dum i huvudet.
"För han ville berätta att det aldrig någonsin kommer bli ni längre, att du måste gå vidare för han inte vill ha något med dig att göra, men när du plötsligt bestämde dig för att hoppa från ett jävla berg så var han tvungen att stoppa dig. Han är bara tillsammans med dig för han tycker synd om dig, och eftersom du har skärt dig själv är han rädd att du ska göra det igen om han gör slut, så han vågar inte säga något" säger hon och jag tittar förvirrat på henne.
"Hur vet du om berget och..-" börjar jag men hon avbryter mig.
"Men hallå? Det är över hela internet. Och eftersom du är så jävla dum och inte gömmer din handled så fångar paparazzisarna skärmärkerna" säger hon och jag reser mig upp.
"Jasmine, du har ljugit för jävla mycket för att jag nånsin skulle kunna tro på dig igen, så försök inte. Jag vet att du kanske gillar Justin eller vad du nu försöker med, men vi älskar varandra och vi tänker inte låta dig förstöra det igen, okej?" säger jag och börjar gå mot dörren men Jasmine tar tag i min arm.
"Fine, jag ska fixa bevis åt dig" flinar hon och jag rycker åt mig armen och smäller igen dörren efter mig. Jag går raka vägen mot mitt och Justins hotellrum. Jag tror inte ett skit på Jasmine. Allt hon gör är att ljuga, ljuga och ljuga, så varför skulle hon tala sanning just nu? 

Förlåt för den dåliga uppdateringen! :/

förresten, är det okej med er om jag skriver intervjuver på engelska?

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-08-06 @ 13:43:05
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Emelie

åh gud, jag hatar henne!

sånna som henne borde inte leva..!

2011-08-06 @ 16:24:25
URL: http://emeliiieboren.devote.se
Postat av: Anonym

jättebra :)

2011-08-06 @ 17:20:56
Postat av: Sandra

Meeer ;D

2011-08-06 @ 19:26:11
URL: http://astoryaboutjb.blogg.se/
Postat av: GabbiCoolingen

AWESOME! Ja skriv på engelska det är okey så länge det är 100% rätt engelska för annars är det jobbigt o läsa :)

2011-08-06 @ 21:23:07
Postat av: Jasmine

Älskar det :)

Klart det är okej! :D

2011-08-06 @ 21:29:36
URL: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0