Love me or let me go - Chapter 50

Pauly slänger massa blickar hit och dit mot mig när jag tittar bort och om jag ska vara ärlig börjar det bli jobbigt att han sitter och glor när han tror att jag inte ser.


Pauly (Micheal Trevino)

JUSTINS PERSPEKTIV
Jag har precis varit på en intervjuv och ska precis öppna dörren till mitt och Demi's hotellrum när jag hör höga skratt inifrån. Jag hör tydligt att det är Demi som skrattar, men det andra skrattet låter inte alls bekant. Det är en kille, helt klart. Jag trycker ner handtaget och öppnar dörren och spärrar upp ögonen när jag ser Demi ligga på golvet med Pauly som sitter gränsle över henne. 
Demi puttar bort Pauly med ett skratt och går fram till mig. Hon kysser mig och lägger armarna runt min midja. Pauly ler lite mot Demi och ger mig inte ens en blick när han går ut från hotellrummet och stäcker dörren efter sig. Det är något skumt med honom, jag har märkt länge hur han tittar på Demi, hur hela han lyser när hon är i närheten av honom. Han kanske gillar henne? Och.. hon kanske.. nej, vad tänker jag med? Jag bara inbillar mig. 
"Vad var det där om?" frågar jag och sätter mig i sängen. Hon följer efter och sätter sig bredvid.
"Jag slog till honom med en kudde, så han satte sig på mig och började kittla mig" säger hon och ler lite.
"Jaha" säger jag och hon pussar mig på kinden och hoppar ner från sängen. "Film?" undrar hon och jag nickar med ett leende. Hon går fram och öppnar skåpet där filmerna ligger och jag släpper henne inte med blicken. Jag studerar varje rörelse hon tar. Hon är så vacker.. 
"Justin? Hallå?" säger hon och viftar med händerna.
"Va?" frågar jag förvirrat. Jag ser att hon håller upp 3 filmer och tittar frågandes på mig.
"Vilken vill du se? The collector 2, The grudge eller Beastly?" frågar hon med ett flin. 
"The collector 2" flinar jag och hon stoppar i skivan i dvdn. Hon lägger sig ner i sängen och sträcker ut armarna mot mig. Jag ler och lägger mig jämte henne med armarna om henne.
"Justin?" frågar hon och lyfter upp huvudet för att kunna se mig.
"Ja?" säger jag frågandes.
"Är något fel?" undrar hon bekymrat. Jag skakar på huvudet och hon rynkar ihop ögonbrynen.
"Jag ser ju att något är fel" säger hon och lägger mitt ansikte mellan sina händer.
"Jag är trött bara" säger jag och ler. Hon ger sig men ser inte fullt övertygad ut. Hon pressar sina läppar mot mina innan hon tittar allvarligt på mig.
"Berätta om det är något, okej?" säger hon.
"Det är inget! Jag lovar" säger jag och skrattar till. Hon suckar lite smått men ler lite. Hon kryper ner i min famn igen och flätar in sina fingrar i mina och vi börjar titta på filmen. Jag var inte ett dugg intresserad av filmen. Allt som var i mina tankar var Demi och Pauly. Jag har sett dom haft riktigt kul tillsammans, både på hotellet och ute. Jag litar på Demi, och med tanke på hur hon beter sig mot mig så tror jag inte hon har känslor för Pauly, men honom litar jag inte alls på. Blickarna han har gett henne och det där leendet så fort hon säger honoms namn eller är i honoms närhet skapar en hel del misstankar hos mig. Jag vet inte om det är bara för jag älskar Demi så mycket och är avundsjuk, men ändå. Jag skakar bort tankarna och vänder ner huvudet mot Demi som sitter koncentreradd mot filmen. Då och då hoppar hon till av rädsla men det är bara en fördel för mig, så jag kan hålla om henne.
*
Nästa morgon -
Vi alla sitter samlade i lobbyn och väntar på Scooter. Anledningen till det är för att han hade sagt att han har något viktigt att säga. Efter en stund kommer han tillbaka, och när jag ser vem som går bakom honom gapar jag stort och Demi tittar ilsket på henne.
"Så, anledningen till att jag bad er att samlas här var för att välkomna Jasmine tillbaka!" säger han och ler lite smått men verkar vänta på en reagering på mig. Jag får inte fram några ord. Jasmine tittar på mig med ett flin och blinkar med ena ögat. Fuck. Jag hade inte förväntat mig det här.
"Vafan gör hon här.." mumlar Demi som sitter i mitt knä. 
"Ingen aning" viskar jag i hennes öra och håller ett hårdare grepp om henne.

Kommentarer
Postat av: GabbiCoolingen

ooh damn it inte hon igen xd :D

2011-08-03 @ 01:45:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0