Love me or let me go - Chapter 70

Jag öppnar ögonen långsamt och rycker till när Justins ansikte bara är någon centimer från mitt. Jag måste visst ha somnat. Han skrattar lågt och kysser mig och backar. 
"Du skrämde mig" säger jag och reser mig upp ur fåtöljen. 
"Jag hade både goda och dåliga nyheter" säger Justin och sätter sig ner i fåtöljen jag nyss suttit i.
"Okej.. Dåliga först" säger jag misstänktsamt och han ler lite. 
"Vi måste börja med våra tråkiga lektioner igen" säger han och jag suckar. 
"Skola?" säger jag och han nickar samtidigt som han ler snett.
"Yep, Jenny kommer imorgon vid 10" säger han och jag ger ifrån mig ett stön.
"Jaha, okej, goda nyheterna?" undrar jag och han ler stort.
"Jasmine ska åka hem.." säger han och jag höjer på ögonbrynen.
"Allvar?" frågar jag och han nickar. "YES!" säger jag glatt samtidigt som jag hoppar och klappar händerna. 



"Men det finns en hake.." börjar han och jag stannar upp. 
"Tell me" säger jag och ställer mig framför honom. 
"Du sjunger overboard med mig" säger han snabbt och jag spärrar upp ögonen.
"WHAT?! Nej, no way Justin" säger jag och skakar på huvudet. Justin sträcker ut armarna och lägger händerna vid min midja. Han drar ner mig i sitt knä och lägger armarna om mig.
"Scooter hade kommit fram till mig innan och berättat om vad som hände i morse mellan dig och Jasmine, och ärligt är jag inte förvånad. Iallafall så pratade jag med Scooter om allt som har hänt, och frågade om hon kunde åka hem, för jag ville inte att hon skulle förstöra mer eller få dig att må dåligt, så han sa att han skickar hem Jasmine, men bara om du ersätter henne" säger Justin och jag tittar ner i mitt knä.
"Justin, jag kan inte uppträda framför så många typ varje dag" säger jag och suckar.
"Du har uppträtt en gång innan, det var väl inte så farligt?" säger han och jag lutar mitt huvud mot hans axel.
"Ja, en gång. Jag kommer sjunga på varenda konsert isåfall, jag vet inte om jag skulle klara det" säger jag och han ler snett.
"Demi, du är grym på att sjunga. Du klarar det, jag är ju med dig" ler han och jag besvarar leendet.
"Dansen då?" säger jag förvirrat.
"Eftersom Overboard kommer efter typ 2 låtar kommer du hinna dansa till Baby och Somebody to love som är i slutet, om du vill" säger han och jag pillar nervöst med naglarna. Jag vet inte om jag skulle klara av att sjunga framför tusentals av Justin's fans varje dag när säkert hälften av dom hatar mig. Jag skulle bli så pass nervös att jag skulle trilla av scenen eller något. Dans klarar jag av, för då är man i bakrunden. Men sjunga när man har flera tusentals ögon på sig som ser varenda rörelse jag gör, nja.. 
"Jag vet inte" säger jag och Justin tar min hand.
"Följ med mig på soundchecken" flinar han och jag tittar misstänksamt på honom.
"Vadå då?" säger jag men han ler bara.
"Följ med mig bara" säger han och kysser mig. "Visst" mumlar jag.
*
Några timmar senare är vi på soundchecken och Justin och dom andra fjantar runt på scenen med skrikande fans nedanför scenen. Det var underhållande att se på eftersom alla är oseriösa på soundchecken. Justin och Alfredo gör the dougie på scenen och fansens skrik blir bara högre och högre. När dom dansat klart vänder sig Justin mot mig och ler och vänder sig tillbaka till fansen igen.
"Vad säger ni, ska vi ta ut Demi Santiago på scen?!" skriker han plötsligt i micken och fansen skriker högt. Justin vänder sig mot mig och jag skakar på huvudet.
"Nej!" väser jag tyst men Justin springer mot mig och bär upp mig i famnen. "Justin!" klagar jag men kan inte låta bli att skratta. Han släpper ner mig när vi står mitt på scenen och räcker mig en mick.
"Så.. Vi alla vet att Demi är grym på att sjunga, eller hur?" säger han och jag lägger handen över munnen samtidigt som jag skakar på huvudet, jag vet exakt vad som kommer hända nu. Jag tar ett grepp med båda händerna om micken och tittar på Justin.
"Vilka vill att hon ska sjunga för oss?!" skriker Justin och jag ger honom en mördarblick. Fansen jublar och jag ler svagt.
"Kom igen, du måste övervinna din rädsla" säger Justin och lägger sin arm runt min midja. 
"Fine" mumlar jag och Justin kysser mig på kinden och alla fans bli som galna. Jag går till bandet och viskar en låt och dom nickar. Dom räcker mig en gitarr och jag tar emot den. Here goes nothing, tänker jag för mig själv samtidigt som hjärtat dunkar hårt i bröstet. 


(låtsas att hon spelar gitarr också)


Kommentarer
Postat av: Melina

Grymt <3

2011-08-11 @ 17:28:16
Postat av: ida

gud vad bra älskar den<3

längtar tills nästa!

2011-08-11 @ 21:42:52
Postat av: Johanna

YEAH :D

2011-08-11 @ 23:49:29
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jaa, men mer nu då? :) hihi

2011-08-12 @ 11:08:17
Postat av: rt

Skitbra :)

2011-08-12 @ 18:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0