Love me or let me go - Chapter 42

"Det är okej denna gången, vi kör igenom Somebody to love. Och igen!" säger hon och vänder sig om mot den stora heltäcksspegeln. Jag intar position och låter kroppen röra sig till musiken.


JUSTINS PERSPEKTIV

Jag ligger på mage i sängen och tittar på tv samtidigt som Demi sitter på min rygg och leker med mitt hår. Idag skulle vi till en gala, tillsammans. Jasmine ska också gå, men vi ska försöka ignorera henne om hon skulle prata med oss eller något, vi ska inte låta henne förstöra. Klockan var runt 4 och det var typ 2 timmar kvar tills vi skulle åka. 
"Nervös inför ikväll?" frågar jag samtidigt som jag reser mig upp så hon flyger ner i sängen.
"Meh!" klagar hon men jag bara flinar åt henne. Jag lägger mig ner på rygg i sängen och hon kryper upp och sätter sig på min mage.
"Måste du sitta på mig hela tiden?" säger jag och skrattar till.
"Självklart" flinar hon och lägger mitt ansikte mellan sina händer. Hon sitter och stirrar på mig och jag tittar frågandes på henne.
"Vad?" undrar jag och hon sliter blicken från mitt ansikte. Hon ler lite och biter sig i läppen. "Stum?" 
"Yes, stum av din snygghet" flinar hon och böjer sig ner för att pressa sina läppar mot mina. Vi kysser varandra passionerat men avbryts av att det knackar på dörren. Demi tittar upp mot dörren och ropar "Kom in". Dörren öppnas och in kommer Ryan. 
"Sorry att störa er lovebirds, men vi måste börja göra iordning er om ni inte vill gå sådär till galan" säger han menat mot våra kläder som består av mjukisbyxor och t-shirtar.
Jag skrattar och kliver av Justin och reser mig upp.
"Jenny är redo för dig i rummet bredvid" ler han och inte förrens nu märker jag att han hade en kosym i handen, men man såg inte mycket för det var plast runtom. 
"Make me proud Ryman" säger jag och klappar han lätt på axeln innan jag går mot dörren.
"Always" flinar han och jag stänger dörren. Jag går in till det andra hotellrummet och möts av Carin, Pattie och Jenny. Jenny är en stylist precis som Ryan och kommer hjälpa mig med håret, sminket och klänningen. Jag antar att Pattie och Carin också ska hjälpa till.
Jag sätter mig i den svarta stolen framför spegeln och snurrar den så jag är vänd mot dom.
"Får jag se klänningen?" frågar jag ivrigt och dom skrattar till.
"Du kommer älska den!" säger Carin och dom andra instämmer. Jenny kommer med en röd lång urringad klänning med ett rött band vid midjan. Jag ler stort och beundrar den.
"I love it!" ler jag. "Ska jag ta på mig den nu?" frågar jag och Jenny nickar och räcker mig klänningen.
"Det är väl bäst, så inte sminket och håret blir förstört när du tar på det" säger hon och jag nickar. Jag låser in mig på badrummet och tar av mig kläderna. Jag sätter på klänningen och jag tittar mig snabbt i spegeln innan jag går ut till dom andra igen.
"Den är som gjord för dig!" ler Pattie stort och jag tackar. Jag sätter mig i stolen och Carin och Pattie lägger fram massa smink och hårgrejer på bordet framför mig. Jenny börjar med håret och sminket därefter. Efter någon timme är hon klar och jag går till heltäcksspegeln och granskar mig själv. Jag är helt stum. Klänningen satt verkligen snyggt på mig, håret var uppsatt i någon sorts bulle där bak och luggen låg framme i lockar. Sminket bestod av maskara, lite kajal och rött läppstift. Jag ler mot min egna spegelbild och ser hur dom andra ler mot mig i spegeln. Jag är vacker.

Kommentarer
Postat av: Gabbi

Meeer :D längtar tills nästa (=

2011-08-01 @ 15:19:25
Postat av: Jasmine

Love it :)

2011-08-01 @ 16:07:54
URL: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/
Postat av: Johanna

mer me r:)

2011-08-01 @ 17:35:08
URL: http://johannaviveca.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0