Love me or let me go - Chapter 71 - THE END!!!


Här står jag, mitt på scenen och sjunger med hela min själ. Mitt hjärta dunkar fort, men jag känner hur nervositeten börjar försvinna. Innan jag hade gått ut på scenen kändes det som hela jag skulle exlodera av nervositet, men när jag väl kom ut på scen kände jag direkt att jag älskade det.

It feels like we've been out at sea, whoa
So back and forth that's how it seems, whoa
And when I wanna talk you say to me
That if it's meant to be it will be
Whoa oh no
So crazy is this thing we call love
And now that we've got it we just can't give up
I'm reaching out for you
Got me out here in the water
And I

I'm overboard
And I need your love to pull me up
I can't swim on my own
It's too much
Feels like I'm drowning without your love
So throw yourself out to me
My lifesaver
(Lifesaver, oh lifesaver)
My lifesaver
(Lifesaver, oh lifesaver)
Whoa

Justin kommer ut på scen och börjar sjunga med sin vackra änglaröst som alltid gör att jag får rysningar.

I never understood you when you'd say, whoa
Wanted me to meet you halfway, whoa
Felt like I was doing my part
You kept thinking you were coming up short
It's funny how things change cause now I see
Oh whoa
So crazy is this thing we call love
And now that we've got it we just can't give up
I'm reaching out for you
Got me out here in the water
And I

I'm overboard (overboard)
And I need your love to pull me up
I can't swim on my own
It's too much (it's too much)
Feels like I'm drowning (ohh)
Without your love
So throw yourself out to me
My lifesaver

Justin går fram till mig och lägger armen rund min midja och drar mig intill honom samtidigt som han sjunger på refrängen. Skriken blir bara högre så fort Justin nuddar mig och jag kan inte låta bli att le. Vi fortsätter sjunga resten av sången tillsammans. 

Oh
It's supposed to be some give and take I know
But you're only taking and not giving anymore
So what do I do
Cause I still love you
(I still love you baby)
And you're the only one who can save me

Whoa, whoa, whoa, oh

I'm overboard
And I need your love to pull me up (pull me up)
I can't swim on my own
It's too much (it's too much)
Feels like I'm drowning without your love
(I'm drowning baby, I'm drowning)
So throw yourself out to me
(I can't swim)
My lifesaver

(Lifesaver, oh lifesaver)
My lifesaver
It's crazy crazy crazy
(Lifesaver, oh lifesaver)
Lifesaver oh
(Lifesaver, oh lifesaver)
My lifesaver
(Lifesaver, oh lifesaver)
Yeah

Applåderna, skriken, och jublandet dånar i öronen och jag ler stort. 
"Give it up for Deeemiiiiiiii!" skriker Justin i micken och skriken blir högre. Jag kramar Justin och vinkar fansen hejdå innan jag försvinner backstage. Jag blir överröst med komplimanger från crewet och jag tackar samtidigt som jag ler stort. Jag går mot min loge och lägger mig utmattad i soffan. Jag stänger ögonen och andas tungt. Jag reser mig upp efter en stund och drar av mig min svarta klänning jag uppträtt i och tar på mig mina vanliga kläder. Tanken var att jag skulle dansa också, men eftersom det var första gånge jag uppträdde med sång tar vi det nästa gång. Jag går ut ur logen och ställer mig bakom scenen där Pattie står. Jag ställer mig jämte henne och hon ler varmt mot mig.
"Du gjorde det jättebra där ute! Det var som att du var född att stå på scen" ler hon och jag besvarar leendet.
"Tack Pattie" säger jag och kramar henne. Vi tittar på Justin som uppträder och Carro som även dansar bakom honom. Jag ler stort under hela konserten. När konserten är slut tackar Justin sina fans och försvinner backstage. Jag går och sätter mig i soffan eftersom Justin antagligen ska duscha eller iallafall byta om.

JUSTINS PERSPEKTIV
Jag kliver ur duschen och virar en handduk runtom midjan. Jag tar på mig en tröja, kalsonger och jeans och fönar håret. Jag sätter på mig en röd keps på huvudet och sätter mig ner i skinnfåtöljen. Jag lutar mig bakåt och andas tungt. Demi gjorde verkligen ett bra jobb där ute, jag är så stolt över henne. Jag såg hur mycket hon älskade att vara på scen. Att ha henne vid min sida när jag uppträder gör allt så mycket bättre. 



Jag avbryts av mina tankar av att det knackar på dörren. Jag vänder huvudet mot dörren och dörrhandtaget trycks ner. In kommer Demi med ett vackert leende på läpparna och stänger dörren efter sig. Jag reser mig upp och ler stort samtidigt som jag lägger amarna om henne. Jag andas in hennes doft och släpper taget om henne. Jag kysser henne mjukt på läpparna och jag sätter mig ner i fåtöljen igen med Demi i mitt knä som har amarna runt min hals.
"Du var så jäkla duktig, Demi!" säger jag och hon ler svagt. 
"Då ska du bara veta hur duktig du är hela tiden" säger hon och pressar sina läppar mot mina. Vi kysser varandra passionerat och intensivt och har våra händer överallt men vi går inte längre. Vi är i min loge liksom. Vem som helst kan komma eller höra oss. 

Jag vaknar nästa morgon av att solen lyser starkt in i rummet. Jag gäspar och gnuggar mig i ögonen och drar försiktigt bort armen från Demi som ligger och sover sött. Jag pussar henne nätt på kinden och reser mig upp. Jag går in till badrummet och tar en snabbdusch. Jag virar en lila handduk runt min midja och och drar handen genom mitt blöta hår. Jag lämnar badrummet och går till garderoben. En host hörs bakom mig och jag rycker till så jag nästan tappar handduken på golvet. Jag vänder mig om och möts av Demi som sitter och flinar. Hennes blick dras ner till min mage och jag flinar stort. 
"You like that dont you?" säger jag men hon svarar inte, "Deeeeeemmi, mitt ansikte är här uppe, vet du va?" säger jag högre och hon tittar upp på mig och skrattar sitt gulliga skratt jag älskar. 



DEMIS PERSPEKTIV
"Ta på dig en tröja" flinar jag och kastar en kudde på honom. Han himlar med ögonen och tar på sig kläder. Jag reser mig upp och går in till badrummet. Jag tar en snabbdusch och tar på mig rena kläder därefter. Jag och Justin går ner hand i hand till lobbyn och in i kafeterian där resten av crewet sitter och äter frukost. Vi slår oss ner vid frukostbordet och plockar åt oss mat. Vi pratar och skrattar och är sociala mot alla under frukosten. Efter frukosten ska vi till New York. Det är bara några få månader kvar tills turnén är slut och då ska vi äntligen få åka hem, och jag längtar sjukt mycket. 
När vi ätit klart går vi mot bilen för att åka vidare. Jag och Justin hoppar bak i baksätet, Kenny i förarsätet och Pattie jämte. Dom andra åker i andra bilar bakom oss. Kenny startar bilen och vi börjar köra mot flygplatsen. Jag flätar in mina fingrar i Justin och vi sitter och bara stirrar in i varandras ögon. Jag kysser honom på läpparna och vänder på huvudet mot fönstret. Jag sticker ut huvudet och låter vinden blåsa i ansiktet. Snart ska vi till New York. Och jag ska dit med världens bästa och finaste människa, Justin.




Förlåt för fettdåligt slut, men som ni har märkt så är uppdateringen sämst och jag har ingen tid att skriva längre knappt, ingen lust heller för den delen, så jag ville bara få ett slut på den. Sorry ): Är inte nöjd med kapitlet själv, har inte läst  igenom det eller något, men ah.. 

Men dissa inte bloggen, Nicole kommer nog komma tillbaka med en ny awesome novell någon dag :)

Kommentarer
Postat av: Melina

Gryyyyyyyyymt! Senna novellen har varit helt jävla awesome! :D

2011-08-12 @ 23:35:45
Postat av: Johanna

grymt :D

2011-08-12 @ 23:51:36
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Bettan<3

Ja älskar den!! <3

Kommer sakna novellen! <3 :p

2011-08-13 @ 01:06:52
Postat av: Emelie

Detta var en bra novell !! :D

Tänker absolut inte dissa bloggen. :)

Hoppas du får njuta av några dagar med BARA SOMMARLOV och inte känna måstet att skriva noveller, njut o ha de bra! :)

Du har varit bra på att "ta hand om" bloggen medan Nicole varit borta. :)

2011-08-14 @ 11:06:30
URL: http://emeliiieboren.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0