Love me or let me go - Chapter 59

"Varför gråter du?" frågar jag förvånat och torkar mina egna tårar, inte för det hjälper direkt.
"För du gråter.. Kan inte låta bli" säger han och ler lite men blir sedan allvarlig. "Varför har du skärt dig?"

Justin sätter sig jämte mig och lägger armen bakom min rygg. Jag lägger huvudet mot hans axel och torkar tårarna. Jag suckar lågt och Justin tar min hand och flätar in sina fingrar i mina. 
"Allt blev bara för mycket, du, Jasmine, dina fans.." säger jag och hans grepp om min hand blir hårdare, "Jag klarade inte av allt hat, jag vet att jag inte borde, men jag läste vad dina fans skrev om mig, och jag kunde inte hantera det" säger jag och han släpper min hand. Han reser sig upp och går ut från badrummet. Jag tittar förvirrat efter honom och reser mig upp för att följa efter honmo. Han sätter sig vid datorn och jag ställer mig bakom honom för att se vad han gör. Han loggar in på twitter och skriver DemiSantiago i sökfältet så tweets om mig kommer upp. Jag lägger armarna om hans hals och lutar hakan mot hans axel. Jag läser några tweets och dom skriver alla nästan samma sak, att jag är en hora och jag borde dö. Tårarna bränner bakom ögonlocken men jag tänker inte låta dom rinna, jag måste försöka vara stark. Om jag ska vara med Justin så får jag stå ut med det, och jag gör allt för att få vara med honom. Jag kan inte hålla på och bryta ihop varje gång någon skriver något om mig. Justin mumlar ett par svärord och pussar mig på kinden innan han går in på sida och twittrar "All this hate on Demi is just ridiculous, she's just human, she doesnt deserve it" och "I should be able to date and be happy without worrying about this.. What happend to my supportive beliebers?" och "U have no idea how the hate breaks her, and when she's hurt, im hurt. I'll always love you guys, but atleast show some respect.."
Jag reser mig upp och sätter mig i Justin's knä och lägger armarna runt hans nacke.
"Tack" säger jag och han ler. Han kysser mig mjukt och lägger mitt ansikte mellan sina händer.
"Lova att du aldrig gör så igen, okej?" säger han allvarligt och jag nickar.
"Jag lovar" ler jag och flinar. Jag kysser honom och låter hans tunga möta min.

NÄSTA DAG

Till min förvåning skulle vi till Hawaii och stanna där i en hel vecka. Under ungefär halva veckan så ska vi jobba stenhårt, konserter, intervjuver och träning i stort sett hela tiden, sedan blir det som några dagars semester. Just nu sitter jag och Justin i bilen på väg till hotellet och käkar mat från McDonalds för det var det enda vi var sugna på just nu. Jag äter en McChicken och Justin en Big Mac. Jag äter upp den sista biten och sväljer ner med min cola. Jag studerar Justin som sitter och koncentrerar sig på körningen samtidigt som han försöker äta. Precis när han dricker en klunk ur sin sprite kör han på ett gupp så det skvätter ner i hans knä. 
"Men vafan" säger han irriterat och jag börjar gapskratta högt. Justin blänger på mig och ställer undan drickan. Jag lutar mig fram och pussar honom på kinden och skrattar fortfarande lite smått.
"Vad söt du är" flinar jag och sätter på radion. Jag höjer ljudet och skriker till när Space Bound av Eminem sätts på. Jag och Justin sjunger med tills vi är framme vid hotellet och Justin parkerar bilen.
"Redo?" undrar Justin och tittar på mig.
"Ja" svarar jag kort och biter mig i läppen. Jag kliver ur bilen och stänger dörren efter mig. Justin dyker upp jämte mig och tar min hand.
"Ignorera dom bara" säger han innan vi går in. Jag nickar och tar ett djupt andetag innan vi kliver in i lobbyn. Jag slänger några blickar här och där och ser varken Jasmine eller Pauly. Vi fortsätter gå och precis när vi rundar hörnet kommer Jasmine gåendes mot oss men med huvudet vänt neråt. Jag sucker högt och hon lyfter upp huvudet och möter min blick.

Kommentarer
Postat av: Johanna

mer mer :D

2011-08-05 @ 21:08:09
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Oh my! Mer :D:D:D:D:D:D

2011-08-05 @ 22:11:13
URL: http://kidrauhlstorys.webblogg.se/
Postat av: Anonym

2011-08-05 @ 22:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0