Just my luck

Okej, måste bara berätta en sak som hände imorse.

Vid typ nio vaknade jag av att mamma damsög där uppe, så jag gick upp och stängde min dörr. Sen på vägen tillbaka så typ svimmade jag på golvet. Jag kände en hård smäll i bakhuvudet, men jag trodde jag hade lagt mig i min säng, varför vet jag inte. Synen, hörseln och allt var borta. Sen efter ett tag kom allt tillbaka och då märkte jag att jag låg på golvet. Och det var då smärtan kom, mitt huvud dunkade, mitt finger var ömt, min midja sved och hela kroppen gjorde ont helt enkelt. Igår, så la jag en stol på sidan av min säng, för jag var uppe länge igår så jag orkade inte resa mig upp, så därför la jag min laptop på stolen, och stolen hade fällt ihop sig med datorn PÅ mig. Hur som helst började jag skrika och gråta för det gjorde så jävla ont, men jag hörde knappt mig själv. Då kom mamma ner och frågade vad som har hänt, hon satte sig i sängen jämte mig, men jag kunde knappt prata. Jag andades häftigt och kunde knappt få ut något. Sedan började jag typ babbla på vad som har hänt men jag fattade knappt själv vad jag sa. Jag kunde inte ens se något. Ni vet när man har kollat in i en lampa, så kommer någon ljusgrej i synen typ? Massa sånt var det i synen så jag kunde knappt se någonting. Sedan efter en stund blev det bättre och bättre, men jag hade sjukt ont. 
Det har hänt förut att jag trillat ihop på golvet för jag rest mig för snabbt, men denna gången var det helt annorlunda. Jag svimmade. Mamma tror att det är för att jag har blodbrist eller vad det heter, alltså jag har ätit jättedåligt under sommarlovet. Jag äter knappt någon frukost, ibland inte någon middag, kanske bara en panpizza eller något sånt, och sen mackor till kvällsmat, alltså får jag knappt någon näring i mig. Och eftersom mamma och pappa jobbar så är jag hemma själv för det mesta, och dom vill att jag ska göra mat men det slutar med att jag inte gör det. 

Iallafall, så sa mamma att jag skulle börja ta vitaminer, och eftersom vi redan har det hemma så försökte jag svälja ner det med vatten, men det gick inte. Jag har en tandställning uppe i gommen, så antingen fastnar den under eller så är den bara kvar på tungan, det gick verkligen inte svälja ner den. Så aa, det gick åt skogen. Mitt långfinger (lol) har jag stukat, så det har svullnat upp och är lite blått. På midjan har jag skrapat upp lite så det är rött och svider. Huvudet är bättre nu, trodde först jag hade fått en hjärnskakning, mamma också faktiskt, eftersom jag kände mig yr hela tiden och kunde inte se något, men eftersom det är normalt nu antar jag att det inte var något med huvudet? Det är iallafall bättre nu, det svider inte likamycket, det är typ bara fingret som gör aaaaaaaaasont. Skrapade i knät också såg jag nu D: Mina läppar var typ vita också sa mamma. :(

Okeeeeeej, där fick ni min lilla historia om vad som hände imorse. >.<
Så sjukt konstigt alltså. 

Men aa. Ville bara dela med mig. Har det hänt er någon gång? Att ni svimmat, eller bara trillat ihop på golvet för ni rest er för snabbt? 


Kommentarer
Postat av: tuva

hej :) när jag går upp för snabbt så blir det helt svart för mig , jag kan inte se något men jag hör fortfarande och jag är inte helt borta , men en gång svimmade jag av och slog i huvudet i dörren , men jag svimmade bara i kanske en halv minut , haha ville bara säga det xd jäätte bra novell ! :d

2011-08-10 @ 13:47:57
Postat av: Anonym

nej inte riktigt, när jag var hos optikern snurrade allt och jag höll på att ramla ihop men det var någon man som tog emot mig. Men det var sjukt läskigt och jag hade inte ätit så mycket på hela dan

2011-08-10 @ 14:15:38
Postat av: Malin

Jag svimmade på badrummsgolvet en gång efter att jag hade fått för mycket bedövning hos tandläkaren...jag har också blodbrist och har haft det i ca. Ett år så jag vet hur det känns när det blir helt svart för ögonen och tabletterna är hemska att svälja ner! Hoppas du blir bättre och slipper ta tabletter regelbundet som jag måste! :)

2011-08-10 @ 14:43:18
URL: http://juustiinbiiebernoveller.blogg.se/
Postat av: GabbiCoolingen

Asså min mamma är läkare och hon sa det beror på lågt blodtryck och det har hänt mig osså typ att jag var en millimeter från att ramla xd men det är inget farligt och jag vet inte om man kan förändra blodtrycket så myckeet (jo om man är tjock osv men aja) du får väll prata med en läkare :)

2011-08-10 @ 15:06:52
Postat av: Emelie

de hände mig när jag var nio.

Jag hade spelat sims ända till det började bli mörkt på morgonen och inte ätit något(eller druckigt) sedan vid fem på kvällen innan och när jag gick upp ur sängen för att gå in på toaletten o på vägen där ifrån så bara ramlar jag ihop på hall golvet. Efter några minuter(enligt mamma) kommer hon upp från affären, hon hade affär under våran lägenhet, så hittar hon mig på golvet. Jag minns inte mer än mörker ända tills jag får en blöt handuk på pannan och sockerbit i munnen..

Väldigt korkat att inte dricka eller äta av mig, men man lär sig av sina misstag.

Inte samma sak som din historia, men jag svimmade.

2011-08-10 @ 23:17:51
URL: http://emeliiieboren.devote.se
Postat av: Linnea

Hahah ledsen att jag skrattar men så mycket otur på en dag, jag som tyckte jag hade mycket otur, men ville bara berätta att din blogg är amazing fortsätt skriva och var mer försiktig :) ^^

2011-08-10 @ 23:35:34
Postat av: Becca

nästan varje gång jag reser mig upp "svimmar" jag elr inte svimmar men det blir helt svart och jag tappar balansen elr faller ihop, ibland hinner jag slänga mig i soffan x) Men det beror väl på att jag inte äter elr dricker något alls typ och är underviktig (alltså att jag väger för lite). men det är skit jobbigt, vi har inte gått till nån läkare än. Har typ svimmat femtioelva gånger -.-'

2011-09-08 @ 15:46:44
Postat av: Jasmine

Hej, jag läste detta du skrev. Faktiskt ligger jag samma sits som dig. Fast jag får inte vita läppar eller äter skit lite. Jag åt jätte lite gör ett tag sen. Så jag fick problem, det krampade vid revbenen och skolsystern att det var magkattär men jag fick prova någon tabblett som funkade och sen hade mitt huvud börja snurra och jag har börjat se svart. Men det kan leda till att du har något fel på blodet, så man ska undersöka sitt blodprov så ingen e fel i blodet. Jag har oxå reagerat så att man blir yr fr man reser sig upp snabbt. Jag har blivit tvungen att ta vitamin tabletter, vilket funkade men om det inte funkar för dog för du har tandställning vid gommen, lägg tabletten på tungan och drick direkt. Jag har blivit jätte svag av sånt, jag vet inte heller vad som pågår, men prova att ta vitamin tabletter innan du ska äta och blir det värre eller inte försvinner ska du gå till en läkare :)

Hoppas du mår bättre snart!

2012-02-08 @ 20:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0